Raptor snelheid te laag?

Pagina: 1
Acties:

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-03 12:24

Rudios

Lost in space?

Topicstarter
Ik heb eens een bench gedaan op mijn hardeschijven (sisandra). Mijn raptor 36gig SATA kwam op 45mb/s uit en mijn Samsung 80gig sp SATA (8mb) kwam uit op 44mb/s.

De vraag voel je al aankomen.. Ik vind de raptor onder de maat presteren. Waar kan dat aan liggen??

systeem:

abit IC7-G
P4 3.0Ghz 800FSB@3.2
2x512 Corsair twinx LL pc3200
Ati radeon 9800pro
Antec 400watt voeding
WD raptor 36gig+Samsung 80gig Sata

Whole lot of stars ***

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je zou allereerst eens kunnen proberen de schijf te benchen met een programma die meer wordt gebruikt door anderen, om zo je score te kunnen vergelijken. Eigenlijk zijn HDtach, IOMeter en ATTo way beter om je HDD's mee te testen dan Sisoft, maar goed. :)

Zodra je hebt getest met ATTo kan je hier wat scores vergelijken. :)

• DJ_Squtshi
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-02 15:13

DJ_Squtshi

What do ya say to da DJ?...

Sandra is iid niet bepaald betrouwbaar en de raptor heeft afgezien van het feit dat zijn gemiddelde overdrachts snelheid ongeveer 43MB/s is veel meer in huis dan de samsung zoals veels kortere toegangs tijden, veels betrouwbaarder , 5 jaar garantie etc.

[ Voor 6% gewijzigd door DJ_Squtshi op 28-10-2004 16:17 . Reden: Typo die geen typo bleek te zijn |:( ]

Specs

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:19
Heb je de schijf aan de Intel of aan de Silicon Image controller hangen? De Intel controller wil wel eens problemen geven met de Raptor, dus ik zou de Silicon Image controller eens proberen.

Ook eens testen met HDTACH, die is toch redelijk betrouwbaar.