Toon posts:

Internet via kabel beste oplossing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na anderhalf jaar in Spanje te hebben gewoond ga ik weer terug naar Nederland.
Nu ben ik aan het kijken naar een Internetverbinding en lijkt het een aansluiting via de kabel (Chello, die van €23) mij het handigste, aangezien ik geen behoefte heb aan een telefoonaasluiting.

Ik zie echter veel commentaar op Chello. Is dit nog steeds een chaos en adviseren jullie mij iets anders aan? Bijvoorbeeld toch maar een telefoonaansluiting icm ADSL.

Zo ja, wat is beter dan Chello, rekening houdend met het feit dat ik ongeveer €25 per maand wil betalen.

Alvast bedankt!

• 68657469736d69
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-12-2025
Demon heefd een abonnement voor 20 euro per maand met 0.5 mbit down, die is echt aan te raden (ik Heb 'm zelf ook)

Volgens mij hebben ze nu een actie: gratis modem + aansluitkosten

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-02 22:22

Smarron

The bend

sadar schreef op 27 oktober 2004 @ 15:39:
Demon heefd een abonnement voor 20 euro per maand met 0.5 mbit down, die is echt aan te raden (ik Heb 'm zelf ook)

Volgens mij hebben ze nu een actie: gratis modem + aansluitkosten
Hij heeft dus geen telefoonaansluiting, welke normaal gesproken ook tussen de € 15,- en € 20,- kost. Ik denk dat Chello de meest voor de hand liggende is. Ik neem aan dat je geen andere kabelprovider kan nemen?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-02 14:35

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Let erop dat de goedkope (en ook de duurdere trouwens) Chello abbonementen belachelijk lage datalimieten hebben. Je zit dan dus al heel gauw aan extra kosten per maand aan dataverkeer, of je zit voor een maand vast aan ISDN-snelheden.
In de lagere prijsregionen zou ik het zeker in ADSL zoeken en absoluut niet in Chello!

Tesla Model Y RWD (2024)

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:37

Nik

Chello is best goed hoor op het moment. Leuke snelheidverhogingen steeds, en in een jaar tijd geen last gehad van downtime!

Enig nadeel wat er nu op het moment is, de knijpen sommige FTP poorten, maar dat zoeken we nog uit (ook hier op GoT). Ander nadeel staat hierboven (niet aan gedacht, heb zelf nooit last van datalimiet!).

[ Voor 15% gewijzigd door Nik op 27-10-2004 15:45 ]

• Svennos86
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-04-2023
Ik zou naar wannadoo cable uitwijken imo...

512down/128up eerste 6 maanden voor een 10tje daarnaa 20 pm en geen aansluitkosten

• EdjeK
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-02 19:41
Gewoon lekker Chello nemen. Heb zelf bijna 3 jr Adsl gehad via HetNet. Zit nu ruim anderhalve maand bij Chello en heb een light abo. € 32,95 p/m.

Ik ben blij dat ik kabel genomen heb. Mijn ervaring is; Goede en bereikbare Helpdesk en prima snelheid.
:)

ADSL is absoluut niet heilig en nog duurder ook omdat je een Telefoonaansluiting nodig hebt. Daar heb ik mindere ervaring mee.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Met Demon heb je geen telefoonabbo nodig.

ik neem aan dat er wel een bestaande telefoonaansluiting beschikbaar is? Die zou je zonder telefoonabbo voor ADSL kunnen gebruiken.

[ Voor 63% gewijzigd door Glashelder op 27-10-2004 16:01 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:29

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Glashelder schreef op 27 oktober 2004 @ 16:00:

ik neem aan dat er wel een bestaande telefoonaansluiting beschikbaar is? Die zou je zonder telefoonabbo voor ADSL kunnen gebruiken.
Dat is eventueel misschien wel mogelijk, maar dat kost dan zeker extra. Voor datzelfde geld heb je ook een werkende telefoonaansluiting.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Glashelder schreef op 27 oktober 2004 @ 16:00:

Nee dat klopt, maar je moet wel 10 euro per maand betalen voor de telefoon lijn.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Kan het niet zo snel vinden (Chello @ brakke site) maar dat Chello zal omgetwfijeld een datalimiet hebben, Demon heeft dat niet en dat lijkt me zeker 7 euro waard.

Die van Demon is wel langzamer maar als je na 10 dagen op 56k gezet wordt omdat je over je datalimiet zit dan heb je er nog niets aan.

@ Mr. Lui: Kijk zo ken ik Chello weer :D :'( :D 500 MB pff :'( :D
Ik ben blij dat ik kabel genomen heb. Mijn ervaring is; Goede en bereikbare Helpdesk en prima snelheid.
De meeste mensen hebben die die helpdesk nodig gehad hebben hebben andere ervaringen (ik ook)

[ Voor 35% gewijzigd door Glashelder op 27-10-2004 16:29 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Freee!!

Freee!!

Glashelder schreef op 27 oktober 2004 @ 16:14:
Kan het niet zo snel vinden (Chello @ brakke site) maar dat Chello zal omgetwfijeld een datalimiet hebben, Demon heeft dat niet en dat lijkt me zeker 7 euro waard.
Even gekeken, is waarschijnlijk Chello easy van € 22,95

Specs:
chello easy heb je al voor € 22,95 per maand, en dan krijg je:

· een breedband internet aansluiting
· een eigen homepage
· 1 e-mailadres en 5 aliassen
· toegang tot de chello portal met o.a. een zoekmachine, leuke games, actueel nieuws en sport
· gratis gebruik van chello quickfix - het handige hulpprogramma van chello, waarmee je snel de meeste problemen kunt oplossen

technische specificaties:

eigen homepage maximaal 10 MB
Aantal e-mailadressen 1
aantal aliassen 5
grootte mailbox maximaal 10 MB
Max. grootte per e-mail 5 MB
upload snelheid 128 Kbps
download snelheid 400 Kbps
Data limiet 500 MB per maand

Vooral die datalimiet van 500 MB per maand lijkt me een serieus probleem.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Verwijderd

Topicstarter
Ja, die 500 MB is mijn grootste bezwaar. Maar ja, enige andere oplossing is duurdere ADSL aansluiting. Lastig...

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Is die 7 euro zo bezwaarlijk dan?

*6,95 :+

[ Voor 24% gewijzigd door Glashelder op 27-10-2004 16:30 ]

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:13

Sick Nick

Drop the top!

Komt wel je telefoonaansluiting bij he, die kost ook geld ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kom jij aan die 6,95???

• Freee!!

Freee!!

Dat bedrag is wel te vinden op diverse sites als je even goed zoekt. Het probleem is dat daar nog eens 19,5 % BTW overheen komt.

• Stephane
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-02 10:35

Stephane

Behhhhh

Ik denk dat heel veel mensen ADSL in combinatie met een noodzakelijke vast lijn hebben.

Ik heb ontdekt dat wanneer je minder dan 300 minuten interlokale gesprekken voert, belbudget in combinatie met www.telediscount.nl 0900 nummers goedkoper is dan een belbasis abonnement.

bij 300 minuten of meer is het verstandig om belbasis in combinatie met onbeperkt bellen te nemen via www.bel1649.nl te nemen. Daarmee bel je onbeperkt naar vaste nummers !

Op die manier heb je toch nog wat aan die 9,97 per maand voor belbudget.

Ik vond chello ook geen goed aanbod hebben... die datalimiet he !

Heel slim... snelheden verhogen, maar wel de limieten aan banden leggen. Zo krijg je een vertekend beelt !
Pagina: 1