ik ben kabels aan het trekken voor een draadloos netwerk
Bij het aanleggen moet je volgens mij een telefoonlijn hebben. Als je eenmaal ADSL hebt kun je de telefoonlijn opzeggen maar je krijgt dan lijnhuur ter hoogte van het belbudget abonnement, dus dat heeft toch geen zin.
[edit]
Sorry, welkom op GoT, je had dit ook in de search kunnen vinden, hier is al vaak over gesproken.
[edit]
Sorry, welkom op GoT, je had dit ook in de search kunnen vinden, hier is al vaak over gesproken.
[ Voor 20% gewijzigd door Maasluip op 27-10-2004 15:37 ]
Signatures zijn voor boomers.
Verwijderd
Klopt helemaal.Maasluip schreef op 27 oktober 2004 @ 15:34:
Bij het aanleggen moet je volgens mij een telefoonlijn hebben. Als je eenmaal ADSL hebt kun je de telefoonlijn opzeggen maar je krijgt dan lijnhuur ter hoogte van het belbudget abonnement, dus dat heeft toch geen zin.
[edit]
Goedkoopste abbo van kpn is genoeg, (~9 euro per maand). Als je achteraf je KPN opzecht betaal je ook weer ~9 euro/maand voor het huren/leasen van het koperdraadje aan je provider ..... dus dan neem je een abbo en ben je nog bereikbaar per telefoon ook (bellen is dan wel duur, maar dat doe je er toch niet mee als ik het zo begrijp).Verwijderd schreef op 27 oktober 2004 @ 16:32:
[...]
Klopt helemaal.Je moet dus gewoon een vast abo'tje nemen die kosten niet al te veel
Kijk wel of je een belbudget of belbasis abo nodig hebt voor adsl.
-------
Zonnet heeft dit nog nooit aan mij doorberekend!mjl schreef op 27 oktober 2004 @ 16:36:
[...]
Goedkoopste abbo van kpn is genoeg, (~9 euro per maand). Als je achteraf je KPN opzecht betaal je ook weer ~9 euro/maand voor het huren/leasen van het koperdraadje aan je provider ..... dus dan neem je een abbo en ben je nog bereikbaar per telefoon ook (bellen is dan wel duur, maar dat doe je er toch niet mee als ik het zo begrijp).
Nog een nadeel, KPN kan in theorie het signaal er alsnog afgooien.
Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
Verwijderd
Ja, als je je rekening niet betaald. Verder hebben ze daar toch geen reden voor?BertV schreef op 27 oktober 2004 @ 16:40:
[...]
Zonnet heeft dit nog nooit aan mij doorberekend!
Nog een nadeel, KPN kan in theorie het signaal er alsnog afgooien.
KPN heeft in de administratie niet staan dat dat aderpaar nog gebruikt wordt voor een andere dienst op dat moment. En dan is het gevaar bij een 'opruim' actie in de centrale dat ze de kabels eraf halen omdat deze bestempeld worden als onnodig.Verwijderd schreef op 27 oktober 2004 @ 17:56:
[...]
Ja, als je je rekening niet betaald. Verder hebben ze daar toch geen reden voor?
Of als je een extra (of weer) telefoonlijn/abonnement aanvraagt dat ze dat aderpaar wat in de administratie als 'vrij' bestempeld staat hergebruiken en de op dat moment loze kabels naar je dsl-telco lostrekken.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Je hebt inderdaad een telefoonaansluiting nodig om mee te beginnen. Deze kost 9 Euro en een paar centen per maand voor een BelBudget aansluiting. Na 1 jaar deze lijn te hebben gehad kun je em weer afsluiten, maar wordt er door de DSL provider precies 9 Euro in rekening gebracht per maand voor het losse koperdraadje.the nerd schreef op 27 oktober 2004 @ 15:33:
Ik wil graag een adsl-abonnement, echter ik heb geen vaste telefoonlijn, en wil die ook niet. Nu hoor ik regelmatig dat het mogelijk is om een adsl-verbinding te nemen zonder vaste (kpn) telefoonlijn, of dat je de lijn kan afkopen. Ik heb meerdere providers hierover gevraagd, maar ze melden me allemaal dat ik een telefoonaansluiting moet hebben.
Wie heeft meer informatie?
P.S. kabel-internet is geen optie voor mij
Het is dus handiger om gewoon een BelBudget aansluiting te nemen en te houden. Je hoeft er helemaal geen telefoon op te zetten natuurlijk, alleen is het voor noodgevallen wel eens makkelijk als je er een oud toestel op pleurt.
Je hebt dus in principe slechts 3 keuzes, omdat ik satelliet internet, telefooninternet en draadloos internet even buiten beschouwing laat.
Keuze 1: Een BelBudget abbonnement van de KPN en een willekeurig ADSL abonnement.
Keuze 2: Een Kabelmodem via de lokale kabelmaatschappij.
Keuze 3: Niet Internetten.
Ik neem aan dat het wikken en wegen wordt tussen keuze 1 en 2
"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik
hm-hm, ze zien gewoon dat er nog ADSL op staat en zullen dit gierige varkentje wel wassen! Als er ooit zo'n opruimactie komt weet ik zeker dat dit niet per ongeluk is gegaan.bjck schreef op 27 oktober 2004 @ 18:55:
[...]
KPN heeft in de administratie niet staan dat dat aderpaar nog gebruikt wordt voor een andere dienst op dat moment. En dan is het gevaar bij een 'opruim' actie in de centrale dat ze de kabels eraf halen omdat deze bestempeld worden als onnodig.
T's puur een slapende hond op dit moment.
Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
Pagina: 1