Wat is een goede doch goedkope laptop voor grafisch design

Pagina: 1
Acties:

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-01 20:28
Mijn vraag is, weten jullie wat een goede laptop zou zijn voor een grafische (multimedia) designer? Dit houdt in dat programma's zoals Photoshop, Illustrator, After Effects, Premiere, Flash een beetje lekker moeten kunnen draaien.

Nou las ik dat voor de HDD dan toch wel een 5400 RPM gewenst is.

De laptop moet natuurlijk een geschikte grafische kaart bevatten en een goed beeldscherm die kleuren goed weergeeft.

Ik denk dat je intern toch al snel 1 gig moet hebben, denken jullie ook niet?

Dus hebben jullie tips waar ik een dergelijk laptop systeem kan vinden tegen een niet te rare prijs??? Het moet mn buget van 1400 euro niet overschrijden.

Alvast bedankt!

XPENG G9 Performance 2024

Verwijderd

Volgens mij gebruiken heeeeeeeeeeeeel veel grafische werkers met Apple. Dus misschien ideetje? (Mijn oom heeft een drukkerijen en voor grafische ontwerp heeft die paar apples staant voor de rest windows desktops)

• NaliXL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-01 19:42
Apple is goed, maar als je een PC gewend bent en je doet het niet voor je lol, dan neem je toch net zo gemakkelijk een PC? Qua prijs/prestatieverhouding scheelt het vrijwel niets. Nofi.

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-01 20:28
Ik ben niet echt een apple fan. Overigens zag ik net de nieuwe Jewel Diamond 2500 die de 31e uitkomt:

Schermdiagonaal: 15.4" WXGA (1280x800)
Videokaart: ATi M11 Radeon 9700 256MB
Processor: Intel® Pentium® M 715 1.5 GHz 400MHz FSB 2MB cache (Dothan CPU)
Geheugen: 256MB DDR
Harde schijf: 40GB 5400rpm 8Mb Cache
Optical drive: Combo DVD / CDRW

Dat ziet er fijn uit. Supergrafische kaart, centrino (altijd lekker), beetje weinig geheugen (kan voor 60 euro naar 512 worden uitegebreid) en de hardeschijf @5400rpm is ook niet verkeerd.

Nou heb ik alleen nog nooit van jewel gehoord... Is het een beetje een betrouwbaar merk? In een andere GoT Topic las ik positieve en negatieve reacties... Maar deze zou zo op papier ideaal zijn voor het nodige grafische werk dacht ik?

XPENG G9 Performance 2024

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Zoek ook een laptop.. . gaat over hetzelfde.

Je kan voor grafisch werk - als je echt goede kleuren wilt - een losse crt aanschaffen als monitor. Dan voldoen zo'n beetje alle laptops, want kwa video doen ze voor grafisch werk (photoshop e.d.) allemaal. De eis voor een videokaart voor grafisch werk snap ik niet. De nieuwerwetse kaarten zijn om te scheuren. Als je echt goed beeld wil moet je dacht ik een matrox hebben - en die heb je niet in laptops :)

ping 127.212.23.124