Toon posts:

[qmail] Mail ontvangen van een Exchange server via planet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste mensen, ik gebruikt qmail als MTA op debian icm vpopmail. Ben daar zeer tevreden over. Ik maak ook gebruik van de mailrelay van planet als backup MX record/server.

Dit werkt allemaal fantastisch, emails verstuurd van alle andere MTA's komen aan (qmail, sendmail, hotmail, gmail, etc) behalve emails die verstuurd werden vanaf een Exchange server.

Ik krijg dan de volgende reactie van de mailrelay van planet:
Your message did not reach some or all of the intended recipients.

Subject: voorbeeld
Sent: 27-10-2004 14:46

The following recipient(s) could not be reached:

adres@waaazzup.info on 27-10-2004 14:46
The format of the e-mail address is incorrect. Check the address, look up the recipient in the Address Book, or contact the recipient directly to find out the correct address.
< smtp50.wxs.nl #5.1.3 SMTP; 553 sorry, your envelope sender domain must exist (#5.7.1) >
Zijn er nog meer mensen die hier last van hebben? Of nog beters een oplossing :7

Modbreak:Even je lay-outverneukende code-tags weggehaald, alsmede je kotssmiley. Kotsen op software doe je maar ergens anders, dat wil ik hier niet zien.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2004 15:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dat ik mijn ongenoegen tov Exchange op die manier had uitgedrukt -> frustraties. :+

Als ik de foutmelding bekijk zie ik 2 punten namelijk

1 The format of the e-mail address is incorrect en
2 your envelope sender domain must exist

Is 2 het gevolg van 1? Of zijn dit 2 verschillende foutmeldingen? :?

Verwijderd

En ga dan eens kijken bij [google=your envelope sender domain must exist]. Ik zie daar al een hoop links staan waar je volgens mij best wat mee moet kunnen. :)

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-04 15:30

RammY

Dát!

Ik snap de opstelling ff nie... Exchange is toch een mail server opzich? Ga je dan van de Exchange server naar die QMAIL server? Of heb je die Exchange ook gewoon als mail server hangen...
Dus: je laat de QMAIL server relayen voor de Exchange? Of staat die StandAlone.
Dan zal het waarschijnlijk een van de vele instellingen zijn die niet lekker staan.

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

Topicstarter
Nee de opstelling is als volgt:

Ik gebruik qmail als MTA en wil vanuit school een mail naar huis sturen (op school gebruiken ze Exchange). Omdat planet internet mijn ISP is wordt oa. poort 25 geblocked (xs4all blocked geloof ik niks). Om dan toch een mailserver te kunnen draaien moet je gebruik maken van de mailrelay van planet. En dat is de server die de foutmelding geeft (alleen bij Exchange).

Verwijderd

Topicstarter
Heb het probleem gevonden, voor diegene die geintresseerd is..

Probleem met DNS, waarom het alleen bij exchange optreed weet ik niet, maar
het volgende werkt wel! :*)

echo 0 > /var/qmail/control/mfcheck
Pagina: 1