Toon posts:

[W2k3] Domein.nl ziet de site .nl niet! *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik zit met een probleem en ik weet niet precies wat ik er mee moet doen. Ik heb een netwerk gemaakt bij de buren. Een Windows 2003 server en 5 xp clients. :) Ik heb er een domein gemaakt en die heb ik pietje.nl < (Voorbeeldje 8) ) genoemd! Maar als ik in internet explorer www.pietje.nl in tik, kom ik bij mij server uit en niet bij de site.

Hebben jullie enig iedee? :? Ik heb wel rondgezocht en de DNS geflusht, maar dat hielp niet. :|

iig bedankt
Poison-Ivy :)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Erm.. je hebt het eerst over domein.nl; en dan over pietje.nl Over welke website gaat het nou eigenlijk? Wat geeft nslookup op die domeinnaam voor output?

Lijkt me verder geen probleem van het OS?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:55

Pogostokje

* twiet *

Als ik het goed begrijp heb je een lokaal domein aangemaakt, en je zit je nu af te vragen waarom je niet meer op internet datzelfde domein kunt benaderen?
Als dat je vraag is, zou ik je aanraden een beginnersboek over windows te lezen, maar misschien begrijp ik je verkeerd. ;)

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Logisch toch? (Zie ook de eerdere topics hierover).
offtopic:
OS in topictitel gezet: zie alle andere topics in WOS en de WOS policy voor waarom :)

Zet www. anders even expliciet in je lokale DNS.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Pogostokje schreef op 27 oktober 2004 @ 15:04:
Als ik het goed begrijp heb je een lokaal domein aangemaakt, en je zit je nu af te vragen waarom je niet meer op internet datzelfde domein kunt benaderen?
Als dat je vraag is, zou ik je aanraden een beginnersboek over windows te lezen, maar misschien begrijp ik je verkeerd. ;)
dit klopt helemaal,

enig idee wat ik er aan kan doen??

Verwijderd

Topicstarter
Spider.007 schreef op 27 oktober 2004 @ 15:03:
Erm.. je hebt het eerst over domein.nl; en dan over pietje.nl Over welke website gaat het nou eigenlijk? Wat geeft nslookup op die domeinnaam voor output?

Lijkt me verder geen probleem van het OS?
Ik heb lokaal een domein gemaakt, ik heb ff als voorbeeld Pietje.nl gebruikt.

Ik heb dus bij Het bedrijf Backers Installatie bedrijven een domein gemaakt in hun netwerk. Dat domein heb ik Backers.nl genoemd. Maar hun hebben ook een site, die heet www.backers.nl. Maar als ik op een pc daar in de internet explore www.backers.nl intik, kom ik bij de server en niet bij de site

Verwijderd

En daarom wordt er aangeraden lan domeinen op .local te laten eindigen, zodat de DNS niet over de zeik gaat.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zie hier:
[rml][ DNS] Windows 2000 netwerk vs website[/rml]
oftewel:
F_J_K schreef op 27 oktober 2004 @ 15:04:
Zet www. anders even expliciet in je lokale DNS.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 20:21
Precies zoals hier boven al gezegt is, en in de DC setup wordt dat ook aangegeven als je een .nl gebruikt, dat je beter .local kunt gebruiken, maar .lan is ook een optie... Dit had je dut niet moeten doen ;) Ik zou zeggen, weer dcpromo runnen, keet verwijderen en opnieuwe instaleren maar heb ik niet zo veel ervaring mee...

• blackd
  • Niet online
m33p schreef op 27 oktober 2004 @ 15:22:
Ik zou zeggen, weer dcpromo runnen, keet verwijderen en opnieuwe instaleren maar heb ik niet zo veel ervaring mee...
Dat hoeft dan ook weer niet: http://www.microsoft.com/...wnloads/domainrename.mspx

Wat betreft de naam: http://www.microsoft.com/...imp_namespaceplanning.asp

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Als je je dns gewoon goed inricht dan hoef je helemaal niet .local of .lan te doen of iets dergelijks hoor. Het heeft allebei zijn voor en zijn nadelen.

There is no art to find the minds construction in the face

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-09-2025

blizt

Wannabe-geek

m33p schreef op 27 oktober 2004 @ 15:22:
dat je beter .local kunt gebruiken, maar .lan is ook een optie...
Ik dacht dat je sowieso geen .local moest gebruiken, maar dat had iets te doen met Apple-computers ofzo... Zal dus wel niet zo van toepassing zijn hier, maar gewoon 'n goeie gewoonte ;)

United we stand, and divided we fall

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 19:36

mutsje

Certified Prutser

Muppet schreef op 27 oktober 2004 @ 15:31:
Als je je dns gewoon goed inricht dan hoef je helemaal niet .local of .lan te doen of iets dergelijks hoor. Het heeft allebei zijn voor en zijn nadelen.
daar zeg je een waar woord alleen raad men meestal AF om interne en externe domainen gescheiden te houden. Daarom heten DNS zones bij bedrijven 9 van de 10 keer namelijk niet zoals hun site die op internet geregistreerd staat om human errors te voorkomen dat het hele interne netwerk ineens resolvable is vanaf internet :) stukje security.

Verwijderd

Muppet schreef op 27 oktober 2004 @ 15:31:
precies, zolang je dns maar snapt :)

Verwijderd

Topicstarter
ja, maar ik heb alles geinstalleerd en geconfigureerd en daar heb ik niet zo zin in om dat nog een keer te doen!
vandaar dat mijn vraag is: hoe kan ik gewoon met www.backers.nl naar de site gaan ipv de server

Ik heb gelezen dat ik een Ahost moet maken, heeft iemand een idee hoe en waar ik dat kan doen?

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:33

MrDry

Desperados!

Op je server. Bij DNS. Onder je domein. Bij de forward lookup zone www toevoegen. Als IP adres vul je het IP adres van de website in.

In jouw geval 212.79.241.196

[ Voor 12% gewijzigd door MrDry op 28-10-2004 12:06 ]

Quod licet lovi, non licet bovi

• blackd
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 12:02:
ja, maar ik heb alles geinstalleerd en geconfigureerd en daar heb ik niet zo zin in om dat nog een keer te doen!
Dat hoeft ook niet persé, als je maar leest wat er gezegd wordt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het wel gevonden maar ik heb nog niet echt gevonden wat jullie zeggen,

eerst moet ik een nieuwe zone aanmaken, dan vraagt ie wat voor zone ik wil hebben, Primaire, secudaire of stub zone, dan weet ik het al niet zeker,
maar ja ik heb stub zone gedaan!!

enig idee hoe ik het verder moet doen?

Verwijderd

Desperados!

Door MrDry - donderdag 28 oktober 2004 12:05

Op je server. Bij DNS. Onder je domein. Bij de forward lookup zone www toevoegen. Als IP adres vul je het IP adres van de website in.

In jouw geval 212.79.241.196

MrDry wijzigde dit bericht 28-10-2004 12:06 (12%)

Dat moet je dus doen.........

• blackd
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 16:02:
...
eerst moet ik een nieuwe zone aanmaken, ...
Waarom maak je een nieuwe zone aan? De zone backers.nl bestaat toch al?

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Lees eerst eens een dns white paper voor het gemak. Kan je veel fouten en problemen in de toekomst misschien voorkomen.

www.microsoft.com/windows2000/docs/w2kdns.doc

Ik bedoel als je het bij prim, sec of sub al niet meer weet . . . . nofi

Als je nou gewoon www als A record toevoegd met het adres van je website aan de buitenkant voor de gein.

There is no art to find the minds construction in the face

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het gevonden.

Je kan gewoon met je rechter muisknop op het domein klikken en dan een A host aanmaken, dan spreekt het gewoon voor zichzelf. www en dan het ip adres invoeren. :D

Ik zat namelijk steeds een nieuwe zone aan te maken (ik weet het dom, maar ja).

iedereen bedankt
groetjes
Pagina: 1