Voor de universiteit heb ik afgelopen maanden een stukje software geschreven dat volgend jaar gebruikt gaat worden door studenten voor een bepaald prakticum. Omdat de software ook vanaf het internet gedraaid kan worden dmv. Webstart wilde ik het officieel maken door de code te laten signen door de universieteit. Onze universiteit is een CA dmv. SurfNet, dus ze kunnen certificates uitgeven.
Blijkt dat een SSL certificate is 60 euro, maar daar hebben ze een potje voor, dus dat is dan gratis. Maar aanvragen voor code certificates is 200 euro en is dus niet begroot. Als ik het wil laten signen moet ik of mijn prof 200 euro dokken. Hij kan dat natuurlijk wel weer proberen te verhalen, maar ik vind dat zo onzinnig.
Zoiets kost toch nooit 200 euro aan arbeidsloon en hardware ondersteuning?
Iemand anders ervaring met het laten signen van zijn software? Voor commerciele software is 200 euro niets, maar als je nou open-source software wilt laten signen is dat gelijk een grote drempel.
Blijkt dat een SSL certificate is 60 euro, maar daar hebben ze een potje voor, dus dat is dan gratis. Maar aanvragen voor code certificates is 200 euro en is dus niet begroot. Als ik het wil laten signen moet ik of mijn prof 200 euro dokken. Hij kan dat natuurlijk wel weer proberen te verhalen, maar ik vind dat zo onzinnig.
Zoiets kost toch nooit 200 euro aan arbeidsloon en hardware ondersteuning?
Iemand anders ervaring met het laten signen van zijn software? Voor commerciele software is 200 euro niets, maar als je nou open-source software wilt laten signen is dat gelijk een grote drempel.
"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter