Toon posts:

USB 2.0 voor draadloos internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs had ik een Q-tec USB 2.0 PCI kaart gekocht om mijn draadloze internet usb daarop aan te sluiten. Bestanden over zetten van en naar mijn mp3-speler ging prima, maar de internet verbinding werd steeds verbroken en herstart. Nadat ik de drivers een aantal keren opnieuw had geinstalleerd kreeg ik ook wel eens de melding 'Hi speed USB (E-tech adapter) to a non speed HUB (usb 2.0...., volgens mij geen hub en ook niet non)'.

Mijn 1.1 usb die er standaard in zit werkt wel prima, dus zonder onderbrekingen. Ik heb de Q-tec weer teruggebracht naar de winkel en vraag me nu af of ik een USB 2.0 met aparte voeding moet hebben? Ook begrijp ik dat Q-tec nu niet bepaald een betrouwbaar merk is en dat ik rekening moet houden met icm moederborden met via chipsets en dat ik beter een nec chipset kan kopen.

Ik heb eigenlijk geen idee hoe ik moet zien of ik een icm moederbord heb en ik kan deze informatie ook niet goed toepassen op mijn situatie.

Kan iemand mij vertellen waar ik rekening mee moet houden als ik een USB 2.0 PCI kaart wil kopen om mijn draadloze internetverbinding daarop aan te sluiten?

Info:
*E-tech 54 Mbps usb adapter
*Windows xp Sp2

Bvd

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-02 07:54
Die draadloze nic's met usb werken vaak niet naar behoren. Als je de kans hebt om die in te ruilen, doe dat dan gelijk ook maar. Beter is een pci kaart.

[ Voor 18% gewijzigd door Tom_G op 27-10-2004 15:45 ]

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:03

Haan

dotnetter

Even tussendoor: voor draadloos internet voldoet USB 1.1 in principe prima. Is 12 Mbit , dus sneller dan de snelste internet verbinding :) Voor bestanden delen is die 54 Mbit dan wel weer interessanter en zal je wel naar USB 2.0 moeten.

@Tom_G hierboven: waar haal jij die harde schijf vandaan? 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Haan op 27-10-2004 15:35 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-02 07:54
Ah ok, lol. Dacht ff dat die Qtec externe behuizing. Don't mind my post anyway. :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie

Ik moet USB 2.0 hebben voor meerdere functies, waaronder het draadloos overbrengen van redelijk wat bestanden.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2004 15:54 ]

• hannos
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-02 13:54

hannos

pardon me

Verwijderd schreef op 27 oktober 2004 @ 14:27:
...
Nadat ik de drivers een aantal keren opnieuw had geinstalleerd kreeg ik ook wel eens de melding 'Hi speed USB (E-tech adapter) to a non speed HUB (usb 2.0...., volgens mij geen hub en ook niet non)'.

Mijn 1.1 usb die er standaard in zit werkt wel prima, dus zonder onderbrekingen. Ik heb de Q-tec weer teruggebracht naar de winkel en vraag me nu af of ik een USB 2.0 met aparte voeding moet hebben? Ook begrijp ik dat Q-tec nu niet bepaald een betrouwbaar merk is en dat ik rekening moet houden met icm moederborden met via chipsets en dat ik beter een nec chipset kan kopen.

...
Die melding "Hi speed USB (E-tech adapter) to a non speed HUB" is heel normaal. Dit wil gewoon zeggen dat je een USB2.0 apparaat installeert op een USB-port die dat niet ondersteunt.

Je hebt de drivers een aantal keren opnieuw geinstalleerd. Daaruit kan ik concluderen dat je geen nieuwe/andere drivers hebt geprobeerd?

Mijn ervaring is overigens dat een internetverbinding met een UTP kabeltje nog altijd het beste werkt (dus ethernetmodem/router).
Verwijderd schreef op 27 oktober 2004 @ 15:50:
Bedankt voor de reactie, maar dat is niet waar ik naar vraag :P

Ik moet USB 2.0 hebben voor meerdere functies, waaronder het draadloos overbrengen van redelijk wat bestanden.
Zorg dan dat je een USB2.0 aansluiting op je PC hebt. Maar wat mij handiger lijkt om gewoon een netwerkje te maken.

[ Voor 16% gewijzigd door hannos op 27-10-2004 15:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
de melding is niet normaal, aangezien het USB aparaat 2.0 is en de pci kaart ook.

Andere drivers niet geprobeerd aangezien de handleiding zegt dat de standaard divers van XP prima compatibel zijn, daar ga ik dan ook vanuit. Deze kaart heb ik echter verkocht en nogmaals: ik blijf bij mij keuze om die USB 2.0 te kopen.

Ik vraag om advies welke usb kaart ivm die internetverbinding, meer niet.

Je zei:
'Zorg dan dat je een USB2.0 aansluiting op je PC hebt. Maar wat mij handiger lijkt om gewoon een netwerkje te maken.'

Volgens mij heb je niet goed gelezen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2004 15:59 ]

Verwijderd

Ik heb zelf een draadloos netwerkje er liggen. USB 2.0 pci kaart van SiteCom, werkt perfect. En een USB stick Eminent(ofzoiets) werkt ook perfect. Altijd 100% ontvangst, staat altijd op uitstekend.
Geen kabels meer! Ik zweer tegenwoordig bij draadloos! (wel goed beveiligen, maar dat weet iedereen tegenwoordig)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 oktober 2004 @ 15:58:
Ik heb zelf een draadloos netwerkje er liggen. USB 2.0 pci kaart van SiteCom, werkt perfect. En een USB stick Eminent(ofzoiets) werkt ook perfect. Altijd 100% ontvangst, staat altijd op uitstekend.
Geen kabels meer! Ik zweer tegenwoordig bij draadloos! (wel goed beveiligen, maar dat weet iedereen tegenwoordig)
Waarschijnlijk is het dan niet nodig om iets met extra voeding te kopen, bedankt voor je reactie, gebruik je de drivers van Xp?
Pagina: 1