binnenkort was dus vanmiddag, ik moest toch in de stad zijn.
1 ste indruk: nice. klein!
verder: hij is goedkoop, en dat mag je weten ook. €150 is oké voor dit apparaatje, maar als je er €220 voor betaalt (en dat kost hij her en der, google maar eens!) ben je gewoon zwaar genaaid. de body is nog wel van metaal, of iig pretendeert dat te zijn. het voelt iig koel aan tov de knopjes die zeker van plastic zijn. dat viel me wel ontzettend mee.
de knopjes doen, zoals gezegd, goedkoop klik-klak-klik. wel stevig, maar net even te goedkoop.
dan aanzetten. blauwe backlight, daar heb ik iets tegen

maar sommigen geilen erop
het viel me op dat het display niet recht achter het raampje zit, het staat een tikje schuin. oja, hij is goedkoop.
paar stomme animaties en een korte diskcheck en een 'loading' schermpje later is hij opgestart. bij elkaar een seconde of 15 schat ik. weet niet wat andere spelers doen, maar ik had het niet verwacht.
het menu bestaat uit grove plaatjes (wat verwacht je op 128x64?), dit had imho beter als tekst gekund. de interface is niet mooi, maar duidelijk.
had ik al gezegd dattie goedkoop overkwam?
conclusie wat betreft het uiterlijk: wil je een speler om mee te patsen, dan moet je deze jongen niet hebben. maar we wisten al dat ene ipod gewoon 10x geiler is

wil je een speler om een paar gig muziek mee te nemen, te luisteren en verder no shit (zoals ik), dan zit je hiermee goed.
muziek kan je met het ubergare programma op de speler zetten. het wordt dan wel geindexeerd en je kan bij afspelen kiezen uit artiest, albums, jaar, en genre. gebruik je de speler als ums device dan wordt de muziek niet geindexeerd maar - zolang deze in de 'my music' folder staat - wel afspelen. qua subdirectories leest hij ze volgens de handleiding tot slechts 5 niveaus diep, maar dat lijkt me voor muziek ruim voldoende onderverdeling.
als het goed is kan je afspeellijsten samenstellen, ik heb me hier nog niet in verdiept.
de equalizer biedt 20 voorgeprogrammeerde standen. de stand 'genre' is, zoals ik het begrepen heb uit de werking en de handleiding, gewoon hoe je m zelf instelt. de naam is dan alleen niet logisch? je hebt de keuze uit 5 frequentiebanden die niet benoemd zijn. de instellingen zijn van -12 - +12db, voor zover je bij deze speler waarde aan die db-waarden kan hechten.
het geluid is wat mij betreft prima, echter op hoog volume gaan de bassen wat kraken als je die ook hoog hebt gezet. dat is wel jammer, ik hou wel van een stevige bass. mijn oordopjes hebben wat dat betreft echter ook niet zo'n hoog rendement, dus moet je de eq hoger instellen voor meer bass. ze waren toch al aan vervanging toe vond ik, dus dat moet nog maar ff sneller gebeuren

de meegeleverde oordopjes zijn imo niet zo brak, eigenlijk. ze zitten niet echt fantastisch en ze zijn lelijk maar t geluid valt mij - als niet-audiofiel - goed mee.
kortom, zoals ik al zei, zoek je een goedkope manier om gewoon lekker je muziek mee te nemen en interesseert het je niet hoe je spelertje eruit ziet dan is dit jouw speler! het geluid is ook niet de beste kwaliteit maar mi ruim voldoende. ik weet niet tot hoelang de aanbieding bij de intertoys geldt, dus ik zou m dan maar gauw gaan halen als het wat voor je is.
fototje probeer ik nog ff te maken, be patient
oja, iemand md-spelertje kopen?
foto's:

backlight uit

backlight aan
klik voor een beetje groter
nou ik snap niet waarom je de thumbs niet ziet, maar t zal wel... er waren problemen bij m'n hoster laatst, wellicht hebben ze bij een of ander restore operation hotlink preventie aangegooid ofzo...
[
Voor 11% gewijzigd door
Punksmurf op 30-12-2004 20:29
]