Switch opstelling op lanparty

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• siskos
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:04
Ik heb een klein probleempje.
Wij organiseren een lanparty voor zo'n 20 mensen => nu 30.
Omdat er meer mensen komen dat we verwachtten komen we niet echt toe met onze switchen.
Nu mijn vraag we hebben 1x 24 poort switch + 1 x 16 poort switch beide 10/100mb zonder gigabit uplink.
En een 8 poort 10/100/1000 copper switch hebben we beschikbaar.
We hadden in gedacht om op de 16poort & 24 poort elk 15 mensen te zetten (14voor 16 poort & 16 voor 24 poort).
En dan deze 2 switchen gewoon met utp aan de gb switch te verbinden en hier de server op aan te sluiten.
Maaar ik kreeg zo een inval als nu iemand die op de 24poort switch zit gaat leechen van iemand die op de 16poort swich zit dan haalt hij tog het volledige netwerk down door de verbinding van sw1 naar gbsw naar sw2 volledig te gebruiken ?
Zou het dan mogelijk zijn ook nog een kabel direct tussen de 24psw en 16psw te leggen ? Voor dit te vermijden of zit ik nu helemaal fout ?

Verwijderd

ik denk altijd zo, 4 kabels van de 24 naar de 8, en 4 van de 16 naar de 8. hoe je 32 poorten over, verdel je onder de users, en leg tussen de twee switches ook nog twee kabels. Moeten wel je switches dit ondersteunen natuurlijk, anders heb je er nog niks aan.

Verwijderd

Nee dat kan niet. Je krijgt dan een loop in je netwerk die je niet wil hebben.

Met een beetje zoeken kom je trouwens erg veel topics tegen over verschillende switches gebruiken op LAN-party's: http://gathering.tweakers...rums%5D%5B%5D=19#hitstart

Ik denk dat je daar een heel end mee moet komen.

Dit topic is gesloten.