[XP] Register entry voor Foto's draaien vanuit rechtermuis*

Pagina: 1
Acties:

• Xypzo.
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-02 15:20
Weet iemand hier misschien de registry-key voor het activeren van "het draaien van foto's onder je rechter muisknop menu"??

Vroeger had ik die "rotate clockwise/rotate anticlockwise" knoppen gewoon in het menu staan als ik op een thumbnail klikte met mijn rechter muisknop. Tegenwoordig dus niet meer en ik MOET hem eigenlijk gewoon hebben. Ik ben amateur fotograaf voor Partyflock op feesten, en met deze functie kan ik in 1x alle scheve foto's draaien! Scheelt bergen tijd en frustraties! :9

Please help :)

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-04 11:18
http://www.microsoft.com/...owertoys/xppowertoys.mspx
Image resizer even downloaden.

edit:

Ga dus uit van MS XP

[ Voor 17% gewijzigd door Archie_T op 27-10-2004 14:50 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke Windows versie gaat het hier over? Zie ook de Windows Operating Systems Policy hierover ;)

• Xypzo.
ja, XP pro. Hij staat normaal standaard onder je rechtermuisknop menu als je op een foto-thumb klikt...

• Archie_T
Mag ik je nog een keer wijzen op mijn post... Heb niet het gevoel dat je gelezen hebt...

• Xypzo.
Ik heb de resizer, archie. Ik wil niet resizen, ik wil DRAAIEN! en wel vanuit een window met 200 thumnails! Gewoon hoppa, 60 thumbs aanklikken en in 1 druk op de knop ze allemaal draaien. Dat is wat ik wil. Ik wil ze niet kleiner maken. :)

Verwijderd

Xypzo. schreef op 28 oktober 2004 @ 00:54:
Ik heb de resizer, archie. Ik wil niet resizen, ik wil DRAAIEN! en wel vanuit een window met 200 thumnails! Gewoon hoppa, 60 thumbs aanklikken en in 1 druk op de knop ze allemaal draaien. Dat is wat ik wil. Ik wil ze niet kleiner maken. :)
Ik weet wat je bedoelt en bij mij staan ze gewoon onder de rechtermuisknop. Een enkele foto aan klikken en dan krijg je de optie : Rechts omdraaien/links omdraaien. Wil je ze allemaal in 1 keer omdraaien dan wel ff alle foto's selecteren die je gedraaid wil hebben. Mogelijk ben je de functie verloren door de een ander progamma wat je heb geinstalleerd, zou kunnen. Btw, XP-Pro hier met alle service packs erop :)

• Archie_T
Xypzo. schreef op 28 oktober 2004 @ 00:54:
Dat kan hier dus mee... Sinds ik de Resizer heb gedownload heb ik deze optie als ik rechtsklik op een foto (MS had het misschien resizer/rotator moeten noemen?)

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-04 11:44

CAP-Team

XBL: CAPTeam

dat resizen met de rechtermuisknop kan ik ook wel zonder die resizer geïnstalleerd.. en mét SP2 ;)

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Archie_T
CAP-Team schreef op 28 oktober 2004 @ 15:49:
dat resizen met de rechtermuisknop kan ik ook wel zonder die resizer geïnstalleerd.. en mét SP2 ;)
Dat is het dan... net mijn PC vers geinstalleerd met SP2 en daarna meteen resizer. Dus ik dacht dat het daardoor kwam 8)7

• Xypzo.
Hmm, nou, ik heb de resizer geinstalleerd, maar ik kan er echt niet mee draaien?! Ook niet onder "advanced"...

Kan je eens een screenshotje maken? Ik heb ook SP2, dus misschien als ik die resizer eraf tief, dat ik ze dan terug heb ofzo. Laat even zien wat je bedoelt, archie.

Thnx!

Zonder resizer
Afbeeldingslocatie: http://www.planet.nl/~peterkramer/images/zonder-resizer.jpg

Met resizer:
Afbeeldingslocatie: http://www.planet.nl/~peterkramer/images/met-resizer.jpg

Resizer zelf
Afbeeldingslocatie: http://www.planet.nl/~peterkramer/images/resizer.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door Xypzo. op 28-10-2004 21:35 ]

• Archie_T
Xypzo. schreef op 28 oktober 2004 @ 21:25:
Hmm, nou, ik heb de resizer geinstalleerd, maar ik kan er echt niet mee draaien?! Ook niet onder "advanced"...

Kan je eens een screenshotje maken? Ik heb ook SP2, dus misschien als ik die resizer eraf tief, dat ik ze dan terug heb ofzo. Laat even zien wat je bedoelt, archie.

Thnx!

Zonder resizer
[afbeelding]

Met resizer:
[afbeelding]

Resizer zelf
[afbeelding]
Nou snap ik er niets meer van! Ik heb dus voor jou even resizer eraf gegooid. Vervolgens heb ik Windows XP support tools eraf gegooid, alles er weer opgezet en resultaat is dat ik geen "rotate" heb. Ik zit nu met dezelfde vraag als jou.. Hoe krijg ik het weer terug??? Maar ik zoek nog even door.

<edit>
Ik heb het! Het werkt alleen als je Thumbnail view aanhebt.
</edit>

[ Voor 6% gewijzigd door Archie_T op 29-10-2004 20:43 ]

• Xypzo.
Wat raar, ik heb altijd thumbnail view aan staan. Ik ga het er nog een x afgooien, en kijk dan weer naar thumbnails van foto's...

edit:
Nou, niets hoor. Jij zegt dat je windows xp support tools eraf heb gegooid. Waar zit dat, heb ik dat ook standaard? zegt me niets...

[ Voor 39% gewijzigd door Xypzo. op 02-11-2004 19:46 ]

• Archie_T
Xypzo. schreef op 02 november 2004 @ 19:42:
Wat raar, ik heb altijd thumbnail view aan staan. Ik ga het er nog een x afgooien, en kijk dan weer naar thumbnails van foto's...

edit:
Nou, niets hoor. Jij zegt dat je windows xp support tools eraf heb gegooid. Waar zit dat, heb ik dat ook standaard? zegt me niets...
Support tools staat op de XP CD onder SUPPORT ;) Maar ik denk dat die niet helpen. Ik kan me eigenlijk ook niets anders bedenken wat het kan zijn. Ik zit nu op mijn laptop daar staat geen resizer en geen SP2 op. Daar heb ik ook in thumbnailview op elke plek (dus niet alleen My Pictures) rotate image... ik snap het eerlijk gezegd ook niet meer....

• Xypzo.
Opnieuw geinstalleerd na aanschaf 2e 36Gb RAPTOR voor mijn RAID 1 Config, en nu heb ik alles weer :D

Dat is dus de "oplossing" :P
Pagina: 1