Past de ZM80D-HP op een MSI 865PE Neo 2 moederbord?

Pagina: 1
Acties:

• tiesum
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-02 19:18
Ik heb een ZM80D-HP besteld voor op mijn 9800 Pro. Ik vraag mij echter af of de koeler wel past aangezien de northbridge-cooler redelijk dicht op het AGP slot zit. Ik heb op de zalmansite opgezocht hoe hoog de NB-cooler mag zijn en deze is idd te hoog. Als de NB echter ver genoeg van het AGP slot staat is er geen probleem. Dit is echter kantje boord. Voor ik de koeler op de kaart ga monteren wil ik natuurlijk wel zeker weten of hij past... heeft iemand dezelfde configuratie waarbij het past??

B.v.d.

p.s. Heeft iemand nog tips over het verwijderen van het koelblok van de kaart?

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
er is hier al een topic over gaande:
Zalman ZM80D-HP/

heb je wel de search gebruikt??
want bekijk dat topic maar is en dan word het je allemaal duidelijk!! :o

edit:
[afbeelding]

[afbeelding][/quote]

dit heb dus daar vandaan..

maar ik zie dat je het zelf ook heb gevonden!
heb je een plaatje van je kaart?? en van welk merk is je kaart?
hangt er wel van af want de koelers verschillen..
maarre meestal is het met 2 zwarte plestik kopjes vast gemaakt en en dan knijp je ze samen en dan vliegt hij dr af....

[ Voor 69% gewijzigd door DaannO op 27-10-2004 14:10 ]

Verwijderd

Welke 865 heb je??? met raid en firewire of gewoon de kaalste uitvoering?
Want dan kan je het fannetje er gewoon afschoeven! als je de kale uitvoering van het mobo hebt. anders niet

• tiesum
Het is een Club 3D ATI radeon 9800Pro. Hij heeft stalen pinnetjes ipv plastic. Ze zijn wel samen te knijpen maar direct er onder zitten al kwetsbare delen..Is het toch veilig om te doen?

Ik zie op het plaatje staan dat de afstand tussen AGP-slot en NB 55mm moet zijn. Is die koeler zo hoog dan?? Kan ik me bijna niet voorstellen..

Anyone?

• tiesum
Ik heb de Versie met Raid en Firewire... Dan is de NB-fan niet zomaar weg te halen zeker??

Verwijderd

nee dat kan niet nee. tja..... dan wil het niet denk ik maar waarom zet je die cooler op je kaart? om je pc stil te krijgen??? of je kaart beter te koelen?

• tiesum
Om m stil te krijgen. Ik heb er de bijbehorende fan bijgekocht maar deze is veel stiller dan de videokaartfan

• tiesum
Anyone??

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-12-2025

NBK

Weercam-Avatar

tiesum schreef op 27 oktober 2004 @ 14:24:
[...]
Ik zie op het plaatje staan dat de afstand tussen AGP-slot en NB 55mm moet zijn. Is die koeler zo hoog dan?? Kan ik me bijna niet voorstellen..

Anyone?
Goed kijken.. er staat 5.5mm geen 55mm.
Je zou die zalman NB koeler op je NB kunnen zetten. Die koelt beter dan je huidige NB-koeler zonder fan maar heeft een inkeping speciaal voor gebruik in combinatie met de VGA koelers van zalman.

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

• tiesum
De Nb is denk ik te hoog om onder de heatsink v/d zalman te passen. Het is alleen de vraag of hij er wel VOOR past (dus of de heatsink niet te ver boven de kaart uitsteekt, aan de kant vd kaart waar niet de grafische chip zit). Heeft iemand een 9800 pro met zalman en kan hij even meten hoe groot de afstand is van kaart (niet aan de kant vd de chip dus maar andere kant) tot aan het verst naar de NB uitstekende deel vd heatsink v/d Zalman??

Ik heb deze soortgelijke vraag al op een ander forum gelezen maar daar verschilde de waarden nogal die de mensen opgaven. Het gaat dus alleen om een 9800 pro

B.v.d.

Tiesum
Pagina: 1