[The Sims] Sims groeten bezoekers niet

Pagina: 1
Acties:

• LouisXV
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik heb een poosje geleden The Sims (het eerste deel) weer eens geinstalleerd. Eerst ging alles goed, maar nu kunnen mijn sims hun bezoekers niet meer groeten.

Ik bel iemand op, een vriend of de pizzakoerier, en ze komen zo langs. Normaal moet je dan even wachten maar bij mij staan ze dan meteen aan het begin van de weg langs mijn huis, en ze wachten maar. Soms staan ze daarna plotseling voor een raam (altijd op dezelfde plaats), maar ik kan ze niet begroeten. De persoon verschijnt wel in een gedachtenwolkje als ik zeg dat ze hem/haar moeten begroeten, maar als mijn sim in de buurt van de bezoeker komt, verdwijnt die actie weer alsof ze die persoon niet zien.

Die andere sims ondertussen staan maar de hele tijd te staan, alsof ze wachten tot ze begroet gaan worden. Na een tijdje lopen ze weg, als ik ze binnen zet en de deuren weghaal dan zie je dat ze langzaam honger krijgen, moe worden etc maar mijn sims kunnen er nog steeds niets mee. Het lijkt wel alsof ze de voordeur niet zien ofzo, ze komen er in elk geval niet naar toe. Ik heb wel eens gelezen dat ze maar wachten als ze niet aan kunnen bellen maar die deur zat er toch echt.

Het enige dat ik kan bedenken is dat er eens een keer iets mis is gegaan met een van de cheats die ik zat uit te proberen (het spel is wel eens vastgelopen toen), maar dat had niets met de ingang of met vrienden te maken.

Weet iemand soms een oplossing hiervoor? Ik heb gezocht op de got-search en op internet maar tot op heden nog niets kunnen vinden over dit probleem. Alleen dat er soms iets in de weg staat maar ik weet zeker dat dat hier niet het geval is.

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-11 16:16
als ik jouw was had ik dit topic in sims2 geplaatst want ik denk dat het maybe een slotje wordt... maar ik weet dat je het over sims 1 hebt.
heb je een crack gebruikt?
welke codes heb je gebuikt?
en anders effe opnieuw installeren want de save blijft toch wel!
en anders effe een nieuwe patch downloaden want maybe ist een bug?!

[ Voor 18% gewijzigd door DaannO op 27-10-2004 14:03 ]

• LouisXV
  • Niet online
Ik heb een legale versie en ik heb geen crack gebruikt maar gewoon de CD in de speler.

Gebruikte cheatcodes:
- sweep on/off
- tile_info
- interests
- map_edit
- route_balloons
- preview_anims (hierbij liep het spel vast)
- water_tool
- draw_routes
- autonomy (dit gaf ook een probleem)
- en natuurlijk klapaucius;!;!

Maar als ik het opnieuw installeer, kan dat zonder verwijderen? En dan zouden mijn saves bewaard moeten worden?

Ik zat me ook af te vragen of het een bug was maar als het er een is in elk geval niet een erg bekende want ik kon niets vinden.

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-11 16:16
LouisXV schreef op 27 oktober 2004 @ 14:22:
Ik heb een legale versie en ik heb geen crack gebruikt maar gewoon de CD in de speler.

Gebruikte cheatcodes:
- sweep on/off
- tile_info
- interests
- map_edit
- route_balloons
- preview_anims (hierbij liep het spel vast)
- water_tool
- draw_routes
- autonomy (dit gaf ook een probleem)
- en natuurlijk klapaucius;!;!

Maar als ik het opnieuw installeer, kan dat zonder verwijderen? En dan zouden mijn saves bewaard moeten worden?

Ik zat me ook af te vragen of het een bug was maar als het er een is in elk geval niet een erg bekende want ik kon niets vinden.
ik zou anders op de officele site van de sims kijken en even een patch downloaden.
als ik mij niet vergis blijven de saves gewoon bestaan als je het spel eraf haalt en anders kopier je ze even en dan als je t er weer opnieuw opzet weer terug!!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-11 20:26

Stronkie

Where wind is Trouble

- draw_routes

wat doet deze optie eigenlijk. Heb ik nooit geweten ???

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Stronkie schreef op 28 oktober 2004 @ 09:22:
- draw_routes

wat doet deze optie eigenlijk. Heb ik nooit geweten ???
Lijkt mij de route die de gescripte personen (pizzacourier) nemen.

Je kan ze niet besturen, dus het is vreemd als ze opeens voor het raam staan, ik kan best begrijpen dat de TS dat even gaat bekijken.

Verder kan ik niet helpen. Savegames ergens anders bewaren en opnieuw installeren ;) niet serieus nemen

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• LouisXV
  • Niet online
draw_routes laat een paar balletjes zien die de route van de sim aangeven, telkens een klein stukje vooruit en in verschillende kleuren die blijkbaar ook een betekenis hebben. Ik heb er niet op gelet of dat ook te zien was bij bezoekers van mijn huis.

Overigens treedt dit probleem ook alleen op bij het huis waar ik de cheats gebruikt heb.

Verwijderd

Is de vloer rond het huis wel egaal?

• hayate666
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-11 12:31

hayate666

zwaardfetisjist

Ik had het wel eens doordat ik de brievenbus verwijderd had met een code. Dan krijg je geen rekeningen meer, maar dan kunnen ze je huis ineens niet meer vinden en kan je met niemand van buiten je huishouden praten. Misschien dat dat het is?

As it turned out, the stone was mightier than both the sword and the pen

Pagina: 1