Toon posts:

Probleem: Computer valt telkens uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een enorm probleem en ik stoor mezelf er ontzettend aan.

Het zit zo:
Telkens als ik in windows iets aan het doen ben valt mijn computer op een gegeven moment uit voornamelijk als ik spellen speel.

Mijn pc specificaties zijn:

Mobo: Gygabite K7
Video: Ati Radeon 9600 XT
HD: Maxtor 6Y080LO
Processor: Amd Athlon XP 2500+
en een 300 watt voeding

Persoonlijk denk ik dat het hem in de voeding zit.

ik heb ook nog 2 blacklight ccfl's op deselfde convertor.
Verder in totaal 4 fans.

Graag een oplossing voor mijn pobleem.

• dmace
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
Trail & Error?

Zoals je zelf al zegt denk je dat het je voeding is.
Haal je CCFL-en er eens af, en misschien wat vents die je niet direct nodig hebt, en bekijk dan het resultaat.

Andere dingen kunnen zijn: Losse Memory of zelfs een Losse CPU, Kapotte Vents die niet draaien, slecht koeling van de Processor (raakt deze de processor wel voldoende?)
Ook al meer dan eens meegemaakt: Zit de stekker er goed in aan beide kanten? (is niet spottend bedoeld!)

>Select * FROM users WHERE clue > 0

• Echnon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-02 00:42
Klinkt idd als de voeding..

Hoe valt de computer uit? reset, soft off (led blijft knipperen), of iets anders?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

WAT voor een voeding is het? ook zeer belangrijk. Hebben we het hier over een WokkieTokkie tm of over een deugdelijke Antec oid

Vervang de voeding eens of trek je ccfls enzo er eens vanaf, om te kijken of hetzelfde probleem zich dan voordoet.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik geluid aan heb staan hoor je ff dat ie blijft hangen en dan hoor ik een harde tok in m'n harde schijf en dan start ie overnieuw op.
Verder: cpu raakt voldoende gekoeld zie ik in de bios en ccfl's ook al uit gehad
alleen de fans nog niet.
zal ik eens proberen

• Acidrain
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:23
een harde tok in je hd??

mmm, dan kan het probleem daar ook ik in de buurt zitten.
Kun je de temp van je hd aflezen, misschien word deze wel te warm (heb ik ook een keer gehad, gaat hij gekke dingen doen zoals tikken en rebooten) een fan richting hd plaatsen was in mijn geval voldoende.

maar het kan ook zo wezen dat je hd aan het eind van zijn leven is gekomen dus back-up maken is geen overbodige luxe!!!

En je voeding blijft altijd een optie om te checken

Jacobus 9 | 5KW MHI | 2x 2KW MHI | 150L Inventum, Eddi | 3600WP Enphase | Ecoflow Delta Pro | 450x Nera | Home Assistant

Pagina: 1