De volgende query werkt wel op MySQL versie 4.0.21 maar niet op 4.0.12:
De foutmelding die ik te zien krijg is: 'm.Naam' isn't in GROUP BY'Als ik deze dan inderdaad toevoeg aan de GROUP BY dan komt de melding: 'mindatum' isn't in GROUP BY en als ik die dan voor 'de grap' ook nog toevoeg dan komt de melding: Can't group on 'mindatum'
Iemand enig idee waarom? (de query werkt (zoals hij hier boven staat) dus prima op 4.0.21)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| SELECT m.MedewerkerID, m.Naam, DATE_FORMAT(min(datum),'%d-%m-%Y') as mindatum, DATE_FORMAT(max(datum),'%d-%m-%Y') as maxdatum, sum(bst.Prijs) as totaal FROM medewerkers m, broodjes b, bestellingen bst WHERE bst.broodjeID = b.broodjeID AND bst.MedewerkerID = m.MedewerkerID AND bst.Betaald = 0 AND bst.Datum <= CURDATE() GROUP BY MedewerkerID ORDER BY MedewerkerID |
De foutmelding die ik te zien krijg is: 'm.Naam' isn't in GROUP BY'Als ik deze dan inderdaad toevoeg aan de GROUP BY dan komt de melding: 'mindatum' isn't in GROUP BY en als ik die dan voor 'de grap' ook nog toevoeg dan komt de melding: Can't group on 'mindatum'
Iemand enig idee waarom? (de query werkt (zoals hij hier boven staat) dus prima op 4.0.21)
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2004 13:46 ]