Welke dvd-media voor de Benq dw1620

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjan1985
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-08-2023
Omdat ik in de search niet echt relevante informatie kon vinden, oa in deze link ook niet:

OM FAQ / Beleid

Ik vroeg me af welke dvd- media ideaal gebruik is voor mijn benq dw1620.
Het gaat mij vooral om de that's write dvd'tjes. Iemand hier ervaring mee?

Ook wil ik graag ervaringen weten van:
Bulkpaq;
Arita;
Fuji;
Memorex;
Philips;
Platinum;
Traxdata;

Ik heb de http://faq.tweakers.net/DVD/ - database gebruikt van Xandrios en de types van de dvd's ingevoerd. Daar verschilt het nogal met 'zeer goed' en 'slecht'.
Voor de Benq dw 2300 waren nog niet echt ervaringen mee gedeeld.

Iemand ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Waarom wil je -R media gebruiken op de BENQ ?
de benq staat vooral bekend als een erg goede +r brander en mbv dat booktype ding, kun je +R als dvd-rom branden waardoor de compabiliteit bijna maximaal is.

Wil je weten welke -R het beste is, moet je ff in de release notes kijken van de firmwares, daar staat een lijst in geloof ik, of een forum als die van cdfreaks uitpluizen. Ik heb iig nog geen ervaring met -R op mijn 1620.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjan1985
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-08-2023
gertjan1985 schreef op 27 oktober 2004 @ 13:35:
Omdat ik in de search niet echt relevante informatie kon vinden, oa in deze link ook niet:

OM FAQ / Beleid

Ik vroeg me af welke dvd- media ideaal gebruik is voor mijn benq dw1620.
Het gaat mij vooral om de that's write dvd'tjes. Iemand hier ervaring mee?

Ook wil ik graag ervaringen weten van:
Bulkpaq; ==> -
Arita; ==> + / -
Fuji; ==> + / -
Memorex; ==> + / -
Philips; ==> +
Platinum; ==> +
Traxdata; ==> + / -

That's write ==> -

Ik heb de http://faq.tweakers.net/DVD/ - database gebruikt van Xandrios en de types van de dvd's ingevoerd. Daar verschilt het nogal met 'zeer goed' en 'slecht'.
Voor de Benq dw 2300 waren nog niet echt ervaringen mee gedeeld.

Iemand ervaringen?
toon volledige bericht
hjs schreef op 27 oktober 2004 @ 15:06:
Waarom wil je -R media gebruiken op de BENQ ?
de benq staat vooral bekend als een erg goede +r brander en mbv dat booktype ding, kun je +R als dvd-rom branden waardoor de compabiliteit bijna maximaal is.

Wil je weten welke -R het beste is, moet je ff in de release notes kijken van de firmwares, daar staat een lijst in geloof ik, of een forum als die van cdfreaks uitpluizen. Ik heb iig nog geen ervaring met -R op mijn 1620.
Ik heb boven even aangegeven of je de dvd's in + of in - kunt krijgen of in allebei. That's write kun je inderdaad alleen maar in - krijgen wat ik hier zie...
Maar de meesten kun je wel in + krijgen, die zou ik dus allemaal wel kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

ik snap je probleem niet echt?

persoonlijk heb ik alleen nog maar ervaring met platinums 8x +R en die werken perfect.

oh en media koop je niet in nederland in een winkel die bestel je online bij bv. www.ddvd.info/nl of www.opus.nl scheelt erg veel geld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105945

Van de genoemde schijfjes zou ik alleen Bulkpaq beslist niet gebruiken.
Ik heb Arita 8x speed (Ritek R03) gebruikt bij de Benq 1620 en ik moet zeggen....deze werken formidabel met de BenQ.
Zeker met de laatste firmware van BenQ. Lage PI en PO errors.

Lees anders even de review op de onderstaande site door, hier is diverse media getest. Als je alleen - (min) dvd schijfjes wilt branden heb je beslist de verkeerde dvd brander aangeschaft. Had dan voor de Pioneer 108 gekozen.
De BenQ is zeker een van de beste + branders die op de markt is, bovendien heeft de BenQ een goede error correctie voor het lezen van cd en dvd. Dit is belangrijk als je de BenQ gebruikt voor het rippen van cd of dvd.

Ik ben blij dat ik mijn philips PBDV 1601 heb kunnen converteren naar een BenQ 1620.
De brandkwaliteit van de dvd's is er zeker voortuitgegaan. 8)

http://www.cdfreaks.com/article/159

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb hier Benq 8x dvd+r schijfjes in een spindel waarvan allemaal op 16x te branden zijn dus zo slecht zijn benq dvd+r media niet in combinatie met een 16x benq brander terwijl deze bij mijn NEC 16x maar op 8 worden gepakt.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13284

Ik zelf zit met een probleem. Elke gebrande dvd van mij heeft crc errors aan het einde van de schijf (nieuwste firmware). Het maakt niet uit of ik ze op 1 speed of 16 speed brand. Heb ook verschillende merken media erin gehad maar dat helpt ook niet (bijv. taiyo yuden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13284 schreef op 28 oktober 2004 @ 15:45:
Ik zelf zit met een probleem. Elke gebrande dvd van mij heeft crc errors aan het einde van de schijf (nieuwste firmware). Het maakt niet uit of ik ze op 1 speed of 16 speed brand. Heb ook verschillende merken media erin gehad maar dat helpt ook niet (bijv. taiyo yuden).
Ik zou de dvd brander eens in een andere pc hangen. Probeer eens hulp te vragen van een vriend of familie, sluit de brander in hun pc aan om te kijken of het wel aan de brander ligt. Misschien zijn er wel andere soft- of hardware problemen die de crc problemen veroorzaken.
Mocht de dvd brander in een andere pc ook problemen geven, dan terug gaan met die drive en aanspraak maken op je garantie.
Mocht de drive in een andere pc wel goed werken, dan zal het probleem in jouw pc configuratie zitten. Computers zijn soms net vrouwen..........ook zo onvoospelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13284

Bedankt voor je reply. Ik heb net 2 dvd's eens met nero (trail) gebrand. Normaal gebruik ik DVD Decryptor, maar met nero krijg ik geen enkele error meer. Wel jammer want dvd decryptor werkt iets makkelijker. Dus dat zal het dan wel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vaak komen de problemen door een combinatie van factoren. Diverse software welke voor problemen kan zorgen omdat ze met elkaar conflicteerd. Misschien moet je dvd decrypter eens dëinstalleren en opnieuw installeren. Daarna een rw disc branden om te zien hoe dat gaat.
Pagina: 1