Matrox G450 + Tv-out + films = schokkerig

Pagina: 1
Acties:

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Topicstarter
Ik Heb een matrox G450 met tv-out kabel naar mijn pc. Werkt helemaal perfect op 1 ding na. Zodra ik een divX film er fullscreen op afspeel, gaat hij schokken.
Ik wil dit wel kunnen.

Ik heb al geprobeerd met DivXG400 en NTSC/PAL te proberen, maar wat ik ook instel, het beeld blijft net niet vloeiend lopen.

Met DVDmax gaat het wel goed, maar ik wil het niet op die manier, want ik gebruik mijn tv als htpc met meedio, en wordt daarin fullscreen afgespeeld.

Iemand nog ideen?

Multimonitor is relax :P

Verwijderd

Al je codecs (veel?) er af mikken, en ffdshow installeren.
Does the trick bij mij altijd iig.

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Topicstarter
Dat helpt helaas niets

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
specs?
Misschien is je CPU niet krachtig genoeg. Kijk even of dat programmaatje/drivers wel overlay ondersteunt op de TV-out, zoniet dan is dat wel een verklaring

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Topicstarter
de films worden afgespeeld in WMP, maar met bsplayer doet ook niet goed. Op een normale monitor totaal geen problemen.

Ik heb een amd1800 met 512 mb geheugen, dus daar kan ook niet aan liggen imo.

Verwijderd

refresh rate ff checken ?

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
probeer eens windows media player classic, daarin kun je veel meer dingen instellen. Overlay enzo he, en dat FFDshow is ook niet zaligmakend hoor, ik ben laatst overgestapt op de originele XVID en dat scheelt in sommige films erg veel schokken

Verwijderd

1) gebruik alleen clone DVD, de rest moet uit staan!!

2) gebruik 16 bits kleuren, laat de reso ongemoeid (de kaart kan geen goeie overlay maken met 32 bit)

3) download en installeer divxg400 als intermediate voor je TV out, makkelijk aanpassen van formaat en overscan

4) ga films kijken

:)

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Topicstarter
blijft klote. Nog steeds niet vloeiend.

En dat zeggen dat matrox beste is voor tv-out. Kvind dit toch wel zwak punt en hoop mensen hebben er problemen mee.

[ Voor 61% gewijzigd door MeIsTwisted op 27-10-2004 20:34 ]

Verwijderd

MeIsTwisted schreef op 27 oktober 2004 @ 19:37:
blijft klote. Nog steeds niet vloeiend.

En dat zeggen dat matrox beste is voor tv-out. Kvind dit toch wel zwak punt en hoop mensen hebben er problemen mee.
Het kan echt hoor, en retestrak!

• amontillado
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:27
De matrox kaarten zijn zo gebouwd dat de overlay de dvdmax functie triggerd en die de overlay richting de tv-out gooit. Alleen dan heb je altijd schokvrij beeld. Overlay zonder dvdmax werkt niet op de tv-out. En even simplistisch gesteld: Geen overlay => schokken

De oplossing ligt dus enorm voor de hand : DVDmax inschakelen. Mocht je nog wat schokken met sommige divxjes hebben dan kun je reclock nog eens proberen (die versnelt 23,976 fps naar 25).

Wil je perse een interface als je naar een film, dan kun je beter een andere kaart kopen.

Overigens had in jou geval een simpel bezoekje aan de matrox site/forum je deze informatie veel sneller bezorgt.

"All that we see or seem, is but a dream within a dream" E.A. Poe

Verwijderd

amontillado schreef op 29 oktober 2004 @ 09:08:
De matrox kaarten zijn zo gebouwd dat de overlay de dvdmax functie triggerd en die de overlay richting de tv-out gooit. Alleen dan heb je altijd schokvrij beeld. Overlay zonder dvdmax werkt niet op de tv-out. En even simplistisch gesteld: Geen overlay => schokken

De oplossing ligt dus enorm voor de hand : DVDmax inschakelen. Mocht je nog wat schokken met sommige divxjes hebben dan kun je reclock nog eens proberen (die versnelt 23,976 fps naar 25).

Wil je perse een interface als je naar een film, dan kun je beter een andere kaart kopen.

Overigens had in jou geval een simpel bezoekje aan de matrox site/forum je deze informatie veel sneller bezorgt.
DVDmax is de term ja, ik zei DVDclone oid, Als je DAT en alleen DAT aanhebt werkt het perfect en met goeie kwaliteit
Pagina: 1