Toon posts:

[Win2003] Active Directory - Homedir instellen wil niet.

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Laat ik even uitleggen hoe het zit. Ik zit hier op het moment op een examen en we moeten in Windows 2003 een AD server installeren en dan users toevoegen en de hele standaard meuk.

Nu heb ik als een test een user toegevoegd, nu heb ik zijn Profile path ingesteld e.d. en dat werkt.

Maar nu het volgende, ik moet volgens de opdracht ook zijn Home directory instellen. Dit gaat niet.

Als ik zijn homedir instel met de volgende instellingen:
Remote path: H: - "\\panagro.com\H\%username%"

dan krijg ik de volgende error:

The home folder could not be created because: Configuration information could not be read from the domain controller, either because the machine is not available or access has been denied.

Wat moet ik hiermee aan? Help aub, dit is een nogal belangrijk examen en deze fout ben ik nog nooit tegen gekomen :(

Ik heb overigens de rechten van de share - uit wanhoop - ingesteld op "Everyone" met Full Control.

En ja ik mag forums gebruiken om informatie te vragen :) Mag alleen m'n klasnoten niet aanspreken.

Verwijderd

Zowel ntfs en windows rechten aangepast?
Kan je de folder benaderen met een andere machine?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2004 13:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, als ik met de client PC de network drive map, dan kan ik 'm wel vrolijk benaderen, alleen als ik 'm instel in AD dan gaat 'ie over z'n nek en dan krijg ik die error.

Verwijderd

Werk je met software als vmware of met echte bakken? en probeer is %username% te vervangen met een statische verwijzing.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2004 13:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk met VMware, heb het al geprobeerd om het met een statische verwijzing te vervangen, maar het werkt niet.

Vreemde is, als ik handmatig een dir aanmaak in de H share, dan kan ik met Kixtart WEL connecten doormiddel van "USE H: \\panagro.com\H + @userid" alleen AD wil niet werken.. :( En ik moet zorgen dat dat ding voor iedereen een homedir aanmaakt straks doormiddel van een batch bestand, alleen als ik daar geen toegang voor heb (blijkbaar) dan lukt dat dus niet, dus eerst dit.

EDIT:

Heb net een andere share ingevuld, op een andere server. Zelfe effect.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2004 13:36 ]

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
Met windows2000 server kan 'k me herinneren dat je de map wel zelf aan moest maken op de server :/ Weet niet of jij dat hier ook hebt gedaan.
anders kan je het met group policies misschien oplossen?

Verwijderd

Is het wel de bedoeling dat je tijdens een examen "aan de achterban" gaat vragen hoe je de opgave moet oplossen?!! :?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 oktober 2004 @ 13:41:
Is het wel de bedoeling dat je tijdens een examen "aan de achterban" gaat vragen hoe je de opgave moet oplossen?!! :?
Ik mag overal hulp van krijgen behalve mijn klasgenoten en de leraar zelf. Dit omdat in een bedrijfssituatie je baas ook niet panisch wordt als je even iets opzoekt op internet :)

Daarbovenop ben ik geen echte MSCE'er maar een student.
Wussie schreef op 27 oktober 2004 @ 13:38:
Met windows2000 server kan 'k me herinneren dat je de map wel zelf aan moest maken op de server :/ Weet niet of jij dat hier ook hebt gedaan.
anders kan je het met group policies misschien oplossen?
Hmm, ik zal group policies eens proberen, en zover ik zie is dat precies hetzelfde hier in 2003. Enige manier die ik heb gevonden om het op te lossen is door zelf de dir te maken en vervolgens te connecten met Kixtart...

Alleen dat wordt nogal moeilijk voor 900 gebruikers :Z

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2004 13:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
edit: oeps dubbelpost 8)7

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2004 13:44 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:24

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Sorry, maar een examen is om aan te tonen dat je de kennis hebt.
Wij gaan hier niet jouw examen zitten maken.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.