van php naar welke beginner programmeer language??

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

• kramer65
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-03 23:28
Ik heb inmiddels wel redelijke ervaring in php maar mijn nieuwsgierigheid leidt mij nu naar andere talen. Het lijkt me leuk om een programmeer taal te leren waarmee je kleine programmatjes kan maken die misschien ook met het web kunnen interacten. Ik ben ooit eens begonnen met c++ maar ben daar na een uurtje mee opgehouden, ik begreep geen woord van wat ze zeiden. Ik hoorde van iemand over python en Csharp.

Mijn vraag is dus eigenlijk: wat voor taal raden jullie mij aan om mee te beginnen te programmeren?

• Stubby
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:04
Ik heb enkele jaren in C en Java geprogrammeerd, maar nu als ik snel iets in elkaar wil zetten, dan pak ik python erbij, omdat het zo lekker eenvoudig werkt en je er snel redelijk uitgebreide programma's mee kan maken

Of het voor jou het makkelijkst is en de beste keus, dat valt nog te bezien, dat hangt toch vooral af van je eigen voorkeuren enje vaardigheden.

• kramer65
maar draaien python programma's op elke computer? Of moet je daar iets voor hebben geinstalleerd? Ik weet daar echt niets van zoals je leest. Moet je niet zoals met php een of andere processor hebben of draait het gewoon in windows?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Programmeervragen passen beter in PW :)

SA > PW

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Stubby
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:04
kramer65 schreef op 27 oktober 2004 @ 13:09:
maar draaien python programma's op elke computer? Of moet je daar iets voor hebben geinstalleerd? Ik weet daar echt niets van zoals je leest. Moet je niet zoals met php een of andere processor hebben of draait het gewoon in windows?
Je moet een python interpreter installeren en ik geloof dat je python programma's ook naar c code kan vertalen met een tool, maar daar ben ik nog nooit mee in inraking gekomen.

Overigens staat op www.python.org alles wat je altijd al wilde weten over Python, en meer!

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

pjvandesande

GC.Collect(head);

Hier lopen echt al heel veel threads over! Gebruik eerst is even de search

[rml][ BC3] Welke programmeertaal kan ik het beste leren.[/rml]
Totale n00b .. welke taal beginnen?

[ Voor 58% gewijzigd door pjvandesande op 27-10-2004 13:14 ]

• kramer65
Wat voor talen zijn er dan die gewoon direct draaien? Zovan, programmatjes die je van het web download en klikt en ze doen het. Kan dat alleen in C en C++?

• xander88
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-10-2025
Aangezien php gebaseerd is op c, zou ik je dat willen aanraden.
Heel veel functies zijn ook hetzelfde.

Ook als je met de gd module hebt gewerkt onder php, kaan dit ook onder c.
Heel makkelijk met cygwin.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

kramer65 schreef op 27 oktober 2004 @ 13:13:
Wat voor talen zijn er dan die gewoon direct draaien? Zovan, programmatjes die je van het web download en klikt en ze doen het. Kan dat alleen in C en C++?
Dan zou je het onder Windows het bij batch files en WSH/VBScript kunnen houden ;)

Ander spul wil je compileren of is er een interpreter nodig. Maar als ik het zo lees wil je toch eerst wat onderzoek doen en je bedenken wat ju nu eigenlijk wilt. Natuurlijk kan je C++ code compileren tot een executable die het op "elke" Windows-PC doet.

Voor Java heb je natuurlijk weer andere zaken nodig (op verschillende platformen).

Welke talen: is dit niet wat voor je?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• kramer65
OK Thanks. Ik ga idd eens wat meer onderzoek doen. Ik lees nu ineens zo veel verschillende talen: C, C++, Python, Delphy, Csharp, Java etc. etc.

Ik hoopte dat er een "universele-beginners-taal-waar-je-alles-mee-kan" zou zijn. haha. Ik ga eerst maar eens wat lezen over de verschillende talen

Allemaal bedankt!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dit soort topics zijn echt al zo enorm vaak langsgekomen. Bottom line is: kies the right tool for the right job. Ik gooi deze dan ook op slot, ik zie er niet echt meer iets discussiewaardigs in.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.