[html/js] Lijst met beschikbare methods / attribs

Pagina: 1
Acties:

• Cheater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:28
Is er ergens een lijst met beschikbare methods en/of attributen en/of methods die beschikbaar zijn als in een Iframe een document is geladen van een domain anders dan die van zijn parent?

Bijna alle functionaliteit is dichtgeknepen vanwege veiligheidsredenen (en terecht natuurlijk).

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Probeer gewoon of je gewenste method/attribuut te benaderen is, zo niet: dan kan het niet. Waarom wil je zoiets weten? Waarom zou je andermans pagina's willen uitlezen/veranderen?

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:11

TeeDee

CQB 241

Je zou afaik kunnen stoeien met P3P headers. Je zou dan volgens mij "alles" tot je beschikking moeten hebben.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• Cheater
Nee niet andermans pagina. Dit is betreffende een eigen site. En tja error & trial is leuk maar ook tijdrovend...

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Cheater schreef op 27 oktober 2004 @ 13:02:
Nee niet andermans pagina. Dit is betreffende een eigen site. En tja error & trial is leuk maar ook tijdrovend...
Ga er maar van uit dat cross domain scripting gewoon zover afgeknepen is dat er niets functioneels te maken is. Ik denk dat het enige wat overblijft is dat je de breedte en hoogte van het iframe uit kunt lezen.

• Cheater
Ja en de readyState weet je, maar ik wil weten wat je te weten kan komen over het document of wat dan ook wat in die iframe geladen is...

ik hoef geen objecten uit dat document zelf aan te spreken, dat is immers niet mogelijk... maar net zoals de readyState (wat volgens mij weer een attribuut van de iframe is en niet het document) is zeer handig... maar ik los het wel anders op... ik hou wel een variable bij als er een document is geladen van een andere domain... dan mag hij bepaalde checks namelijk niet uitvoeren anders krijg ik 'Toegang gewijgerd'...

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:43

Tys

http://msdn.microsoft.com...tml/reference/objects.asp

Misschien staat daar wat bij?

[ Voor 5% gewijzigd door Tys op 27-10-2004 13:17 ]

My flight statistics: (456.693km in 128 flights) Next trips: Krakow, Prague, Malta

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:17

crisp

Devver

Pixelated

Is het echt een ander domein of praten we hier over subdomeinen binnen hetzelfde domein? In het laatste geval is er namelijk wel een oplossing door in elke pagina de domain-property van het document te zetten.

Intentionally left blank

• Pelle
  • Laatst online: 17:45

Pelle

🚴‍♂️

Inderdaad, met document.domain kun je in sommige gevallen nog een hoop recht breien :)

Verwijderd

Waarom pak je niet de DOM-inspector van Firefox erbij? Daar krijg je netjes een overzicht van alle properties en methods van elk element in je document.

• Cheater
mjah mjah, leuk en aardig maar ik wil een kant en klare lijst...
de reference is ook een kant en klare lijst van alles wat er is (andere browser-gevallen daar gelaten)

dus ik wou graag een lijst met die dingen die ik kon benaderen of uitvoeren op een document wat in een iframe is geladen en van een ander domain af komt.

dus geen subdomains, want dat wist ik dat dat ging met de domain property

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:17

crisp

Devver

Pixelated

dan blijft er een kort lijstje over:

ik meen dat je de location property uit kon lezen, en eventueel de location.href nog kon setten en dat het daarmee wel zo'n beetje ophield ;)

Intentionally left blank

Verwijderd

sorry, ff tussendoor, hoe kom ik aan die FireFox Dom inspector, ik heb nu 1.0 pr

bij extensions staat ie niet..

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 01:26:
sorry, ff tussendoor, hoe kom ik aan die FireFox Dom inspector, ik heb nu 1.0 pr

Staat bij mij drie regels onder extensions in het tools-menuutje :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• SuperRembo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08-2025
Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 01:26:

Developer tools aanvinken bij het installeren. :Y)
Verder is de Web Developer extension handig.

Kan je niet een scriptje schrijven die alle functies/properties afloopt?

| Toen / Nu

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Wat je ook nog kan doen is de volgende functie (welke Clay ooit gepost heeft hier ) gebruiken:

code:
1
2
3
4
5
6
function getProperties(obj) {
   var res = '';
   for(var i in obj) {
    res += i +' -  '+ obj[i] + '\n';
   }  alert(res);
}

Aaanroepen met
getProperties(HETIDVANDEIFRAME)

Hiermee kan je van elke element de properties uitlezen. In jou geval hoogstwaarschijnlijk ook alle informatie die je nodig hebt...

[ Voor 6% gewijzigd door Woudloper op 28-10-2004 09:23 ]

Verwijderd

Actually: getProperties(POINTERNAARIFRAME) dus bijvoorbeeld getProperties(document.getElementById('myIframe')). (8>

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2004 09:29 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Cheater
Het geeft netjes een ouput van alle properties van het object (geen sub properties, maar zo is de js ook niet gescripted)

Het geeft alleen output bij documenten van hetzelfde domain.
Van een ander domain krijg ik weer de welbekende 'Toegang geweigerd'. ;(

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Cheater schreef op 05 november 2004 @ 01:02:
Het geeft alleen output bij documenten van hetzelfde domain.
Van een ander domain krijg ik weer de welbekende 'Toegang geweigerd'. ;(
Dat is bekend. Je mag namelijk niet de properties van de documenten die op een ander domain staan opvragen en/of aanpassen.
Pagina: 1