Ik ben deze week begonnen met het installeren van een VOIP server. Daarvoor gebruik ik het pakket Asterisk (omdat ik simpel weg geen andere programma's gevonden heb).
Heb de HowTo die op de site staat erbij gehouden.
via CVS heb ik de source binnen gehaald, en daarna gecompileerd.
daarna heb ik in de /etc/asterisk alle configuratie bestanden aan gepast zoals in de howto stond.
en de laatste stap was dan het starten van Asterisk. Alleen hier ging het mis. Ik kreeg een aantal error's, en asterisk starte daardoor niet op.
Dacht dat het eerst aan de geluidskaart lag. Geprobeerd mp3's af te spelen en dat lukte inderdaad niet. Dus een beetje gestoeid totdat XMMS eindelijk aan de praat kwam.
Nog een keer geprobeerd asterisk op te starten, maar ter vergeefs.
De log bestanden door gekeken maar daar kreeg ik niet meer informatie uit dan ik zelf al wist.
Ik ben vastgelopen weet toevallig iemand hier wat ik eraan kan doen
Heb de HowTo die op de site staat erbij gehouden.
via CVS heb ik de source binnen gehaald, en daarna gecompileerd.
daarna heb ik in de /etc/asterisk alle configuratie bestanden aan gepast zoals in de howto stond.
en de laatste stap was dan het starten van Asterisk. Alleen hier ging het mis. Ik kreeg een aantal error's, en asterisk starte daardoor niet op.
Dacht dat het eerst aan de geluidskaart lag. Geprobeerd mp3's af te spelen en dat lukte inderdaad niet. Dus een beetje gestoeid totdat XMMS eindelijk aan de praat kwam.
Nog een keer geprobeerd asterisk op te starten, maar ter vergeefs.
De log bestanden door gekeken maar daar kreeg ik niet meer informatie uit dan ik zelf al wist.
Ik ben vastgelopen weet toevallig iemand hier wat ik eraan kan doen
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| linux:~ # asterisk -c Asterisk CVS-v1-0-10/25/04-15:16:11, Copyright (C) 1999-2004 Digium. Written by Mark Spencer <markster@digium.com> ========================================================================= [ Booting......Oct 27 14:54:08 WARNING[1076860928]: res_musiconhold.c:561 moh_register: Unable to open pseudo channel for timing... Sound may be choppy. ..............Warning, flexibel rate not heavily tested! ...............................Oct 27 14:54:08 WARNING[1076860928]: chan_iax2.c:7422 load_module: Unable to open IAX timing interface: No such device or address ................................Oct 27 14:54:08 WARNING[1076860928]: loader.c:248 ast_load_resource: /usr/lib/asterisk/modules/app_realtime.so: undefined symbol: ast_load_realtime Oct 27 14:54:08 WARNING[1076860928]: loader.c:429 load_modules: Loading module app_realtime.so failed! Ouch ... error while writing audio data: : Broken pipe |
13:37