Toon posts:

ASP & XML Parsen met XMLDOM

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

Ik had dit eerst gemaakt in PHP, maar door omstandigheden moet ik het gaan herschrijven naar ASP. Ik ben alleen niet zo super op de hoogte van alle functies e.d. van ASP. Wie weet kan iemand hier me op weg helpen, want van msdn en dergelijke word ik ook niet echt wijzer...

Ik heb zo'n soort XML string en nu moet ik dus de "velden" eruit halen zoals sectie of perceelnr.

code:
1
2
3
4
5
<fwgtreq Thema="KADASTRAAL">
<percelen>
<perceel kadgemcode="GDM00" sectie="G" perceelnr="3177" percindxlt="G" percindxnr="0" X="148355" Y="432450"/>
</percelen>
</fwgtreq>

Nu heb ik de volgende code en die print eigenlijk alleen 'perceel' op het scherm, maar niet die "velden"

code:
1
2
3
4
5
6
7
     For i = 0 to (noOfHeadlines)
        response.write("<BR>" & objLst.item(i).nodeName & "<br>")
        If objLst.item(i).nodeName = "perceel" Then
            StrText = objLst.item(i).text
            response.write StrText
        End If
     Next

Hoe krijg ik dan die losse velden eruit?

In PHP heb je gewoon een XML parse functie die de hele string in een array zet, maar dat heb ik met ASP niet kunnen vinden.

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:10
code:
1
2
3
4
5
6
     For i = 0 to (noOfHeadlines)
        response.write("<BR>" & objLst.item(i).nodeName & "<br>")
        If objLst.item(i).nodeName = "perceel" Then
            Response.write objLst.item(i).getAttribute("sectie")
        End If
     Next

edit: overigens gaat de opmerking van bigbeng nog steeds op natuurlijk :)

[ Voor 121% gewijzigd door party42 op 27-10-2004 13:07 ]

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Je haalt een aantal dingen door elkaar. ASP doet niks met XML, die wordt afgehandeld door de XML objecten van microsoft. Als ik jou was zou ik de documentatie van de XML SDK van microsoft maar eens gaan doorlezen, want dat is de technologie die je gebruikt. Je kunt de SDK hiervoor gratis en voor niks downloaden bij microsoft en daar zit ook een helpfile bij met uitleg over de methoden die je tot je beschikking hebt.