Toon posts:

ASCII naar character convertor gezocht *

Pagina: 1
Acties:
  • 72 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een ACSII converter die ALT codes omzet naar text.

Hier bedoel ik dus mee:

101 = e
102 = f
103 = g

natuurlijk kun je ook achter al deze letters komen door de getallen in te voeren in word in combinatie met de alt toets, maar dit duurt zo lang bij een lange reeks getallen.

Heeft iemand daar een leuk programma of website voor gevonden die dit automatisch kan. Dat zou mij heeeeeeel veel tijd schelen.

Alvast bedankt.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-08 12:21

André

Analytics dude

[google=ASCII converter]

Verwijderd

Topicstarter
Dat had ik uiteraard al gedaan, maar dat leide niet tot het gewenste resultaat. Als je wel wat hebt gevonden geef mij dan de directe link. Ik kan niks vinden helaas via Google, yahoo etc.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dit is ook redelijk eenvoudig zelf te programmeren; maargoed; wat wil je precies bereiken? Dat je een getal intoetst en dat de letter eruit komt? Of dat je reeksen kunt converteren? :)

GEZOCHT: ASCII converter to text > ASCII naar character convertor gezocht *

[ Voor 20% gewijzigd door Spider.007 op 27-10-2004 13:09 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-08 06:59
in firefox, tools > javascript console >
code:
1
String.fromCharCode(101,102,103)

tussen haakjes dus de ascii-codes, comma-seperated

Verwijderd

is dit niet handig? http://www.asciitable.com

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-08 12:21

André

Analytics dude

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
|:( lezen... hij zoekt iets zodat ie niet alt+129 in moet typen xD
maar idd die firefox java trigger is wel handig jah ;) of snel 'n c++ progje schrijven ;D

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:34
Toch ga ik dit topic sluiten.

GoT is niet bedoeld als vraagbaak voor 'welk programma moet ik gebruiken om <X> te doen'. Zoals Andre al aangeeft moet je echt wel iets kunnen vinden wat dit doet, vooral omdat het echt heel eenvoudig is. Als je echt niks kunt vinden dan zou je het zelf kunnen schrijven, het kan in een paar regels C of C++.

Let op:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
#include <iostream>

using namespace std;
int main()
{
  int code;
  cin >> code;
  cout << (char)code << endl;
  return 0;
}

Klaar :P

Als het je er om gaat gewoon een tabel te hebben van alle waarden enzo, die zijn zeker wel op internet te vinden. Gewoon wat beter zoeken dus, dit moet je echt zelf kunnen oplossen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.