Hier kom ik even niet uit. Ik heb een programma dat zorgt voor de synchronisatie van de kalender in Outlook met een ander programma. Synchronisatie an sich werkt, maar er moet ook een zogeheten Real Time synchronisatie plaats vinden. Wanneer iets in Outlook word verwijderd moet dit onmiddelijk in het andere programma duidelijk zijn en vice versa. Dit geldt uiteraard ook voor wijzigingen en toevoegingen.
Voor de wijzigingen en toevoegingen is dit niet zo spannend. In de Outlook.Items class zitten events voor ItemAdd en ItemChange, waarbij het betreffende item als object wordt meegegeven.
Echter: het ItemRemove event heeft dit niet, dus ik moet een algoritme schrijven dat het deleted item wel kan achterhalen. Dit alles moet natuurlijk zo snel mogelijk gebeuren.
Ik zat zelf te denken aan een originele collection bijhouden en een collection na het verwijderen van het item en die twee dan vergelijken. Maar:
1. Hoe doe ik dit op een mooie manier
2. Hoe doe ik dit op een snelle manier
Alvast heel erg bedankt.
Voor de wijzigingen en toevoegingen is dit niet zo spannend. In de Outlook.Items class zitten events voor ItemAdd en ItemChange, waarbij het betreffende item als object wordt meegegeven.
Echter: het ItemRemove event heeft dit niet, dus ik moet een algoritme schrijven dat het deleted item wel kan achterhalen. Dit alles moet natuurlijk zo snel mogelijk gebeuren.
Ik zat zelf te denken aan een originele collection bijhouden en een collection na het verwijderen van het item en die twee dan vergelijken. Maar:
1. Hoe doe ik dit op een mooie manier
2. Hoe doe ik dit op een snelle manier
Alvast heel erg bedankt.