[winxp pro] Installatie mislukt wil dual boot er weer af.

Pagina: 1
Acties:

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-02 12:49
Bij het installeren van winxp pro is het tijdens het installeren iets niet goed gegaan kon cd niet meer vinden heel vaag maar goed nu heb ik dual boot met win2000 en winxp pro installatie optie. Ik wil nu dat hij weer standaard met win2000 opstarten zonder dat ik win2000 er opnieuw moet opzetten want de win2000 werkt nog steeds.

Ik heb via opstart schijf van win2000 de rescue concole ofzo iets fixboot en fixmbr gedaan maar dat werkt niet. Verder heb ik niet echt hier op got en op google iets kunnen vinden die dit probleem beschrijft en een oplossing bied.

Zo eimand enig idee?

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:33

Asteroid9

General Failure

Beschrijf even tot waar je nu op kan starten.
Tot welk scherm komt hij? Je kan Windows 2000 nog wel booten zeg je zelf?

Ook schijf / partitie indeling is wel handig om te weten.

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:09
de partitie waar de halve winXP installatie op staat weggooien en dan nog een keer fixboot en fixmbr proberen lijkt mij

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• NRGetic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-07-2024

NRGetic

Fanatic

Boot.ini aanpassen...

I used to be schizophrenic, but we are okay now.

• homernt
Ik heb van uit windows 2000 de setup opgestart (de cd boot niet) die heeft toen op mijn c: de nodig boot bestanden opgezet vervolgens werd er gereboot je krijgt dan dual boot. Deze start automatische na een paar seconden de winxp installatie op en ergens na dat ik het registratie nummer had in gevuld riep hij dat hij de cd niet kon vinden. In ieder geval er is niks nog geinstalleerd behalve de boot dingen op mijn c-schijf. Ik wilde op mijn c-schijf gewoon met f-disk en een format een kale installatie aanbrengen van winxp.

Boot.ini aanpassen...

Staat hier de dual boot configuratie in?

• NRGetic

NRGetic

Fanatic

Als ik het goed begrijp heb je geprobeerd een dual boot systeem te maken op de c:\ schijf ?

Als je een dual boot systeem maakt moet je er altijd voor zorgen dat het 'laagste' besturingssysteem eerst installeert. Dus eerst Windows 2000. Het is ook beter twee partities te creeren en dan bijv. W2000 op C:\ en Wxp op D:\

Als ik jou was zou ik de boel formatteren, uithuilen :'( en opnieuw beginnen :)

PS: Post je boot.ini 's hiero

[ Voor 29% gewijzigd door NRGetic op 27-10-2004 15:29 ]

• homernt
Opgelost,
er stond een boot.bak en ik heb wat daar in stond gekopieerd naar de boot.ini en nu start 2000 weer direct op.

• NRGetic

NRGetic

Fanatic

was het toch de boot.ini.... 8) (graag gedaan he!)

[ Voor 24% gewijzigd door NRGetic op 27-10-2004 21:06 ]

Pagina: 1