3com - linksys bridge tussen 2 netwerken

Pagina: 1
Acties:

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-03 13:29
Sinds kort is een goede maat van me achter mij komen wonen. Er staat een huis precies tussen onze huizen in, maar dat werkt prima! Over een afstand van 100 meter halen we een 54 mbit connectie tussen onze huizen (de accces points staan op zolder)

Het gaat hier om een Linksys Wireless-G (802.11g) en een 3Com Officeconnect 11g.

De bedoeling is onze netwerken te verbinden, en het "werkt" al. Mijn maat zit met een client pc en zijn linksys die als bridge ingesteld is, de linksys heeft een statisch ip gekregen welke ik kan pingen vanuit mijn netwerk.

Ikzelf heb een Freesco router draaien hier, deze geeft de client van mijn maat netjes een IP zodat hij nu kan surfen. Er is echt een ander probleem, we kunnen tot de acces points kijken en dan is het afgelopen, het netwerk daarachter is niet zichtbaar aan beide kanten. Op de linksys is via een nieuwe firmware wel het een en ander in te stellen, op mijn 3com niet.. we hebben eens goed naar de settings gekeken, maar we kunnen elkaars lan niet zien, en dat is erg vervelend.. Iemand?

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

Verwijderd

Wat bedoel je met elkaars netwerk niet zien? (netwerkomgevingen ? )
Standaard ping en pathping/tracert procedure al gevolgt?
Hoe staan de dns servers?