Een mobiel gesprek opnemen - hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 331 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022
Ik wil wel eens een gesprek wat ik via de mobiel voer, opnemen. Probleem is dat zodra je er een microfoon bijhangt, je enorme storingen krijgt in het geluid waardoor het gesprek niet meer verstaanbaar is.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen? Bestaan er bijv. kabeltjes van telefoon (het gaat hier om een N21 Imode) naar pc/opneem apparatuur zonder dat die storing erin zit?

Verwijderd

Headsetje modden. Extra output voor tape of MD erop bouwen.

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-02 22:08

E-Rick

I love it :7

kan je mobiel zelf geen gesprekken opnemen? Die van mij kon/kan dat wel (t68i/k700)

Choose life

Verwijderd

seagos, je weet dat dit alleen mag als je teostemming hebt van de andere kant. Anders is het illigaal.
Maar volgens mij is het gewoon idd headsetje, daarvan de draad die naar een luidsprekertje loopt laten opnemen, o, ja en natuurlijk de draad van de microfoon ook

• Hoover
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-09-2025
E-Rick schreef op 27 oktober 2004 @ 12:40:
kan je mobiel zelf geen gesprekken opnemen? Die van mij kon/kan dat wel (t68i/k700)
Nokia 6230, 6610(I),8310 e.d. kunnen dit ook

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
Hoover schreef op 27 oktober 2004 @ 12:44:
[...]

Nokia 6230, 6610(I),8310 e.d. kunnen dit ook
alleen is dat wel beperkt tot de capaciteit van de telefoon, en dat is vaak niet zo lang.

Beste/goedkoopste optie: een simpel headsetje modden naar een line-in ofzo en dan opnemen.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Mijn Siemens S55 kan het idd ook, maar daarbij houdt het toch echt op bij een minuut of 3. Als je echt een lang gesprek wil opnemen moet je gaan kijken naar datakabels / headsets en een PC of bandrecorder :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

of je mobiel nr. doorschakelen naar een vast nummer die je wel gewoon met je mic. kan opnemen..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 oktober 2004 @ 12:43:
seagos, je weet dat dit alleen mag als je teostemming hebt van de andere kant. Anders is het illigaal.
voor zover ik weet is het legaal zolang één van beide partijen die deelneemt aan het betreffende gesprek van het opnemen af weet.

In dit geval ben je zelf 'één van die partijen', dus mag het.

Het is een ander geval zodra het gaat om het opnemen van het gesprek tussen twee 'anderen' (jij bent de 'derde' partij). Dan dienen deze partijen het beiden te weten.

(dit alles IMHO).

Verwijderd

Voor 150 heb je de MSI Mega 516BT. MP3 speler die via bluetooth gesprekken op kan nemen :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 oktober 2004 @ 13:15:
[...]

voor zover ik weet is het legaal zolang één van beide partijen die deelneemt aan het betreffende gesprek van het opnemen af weet.

Het is een ander geval zodra het gaat om het opnemen van het gesprek tussen twee 'anderen' (jij bent de 'derde' partij). Dan dienen deze partijen het beiden te weten.

(dit alles IMHO).
klopt. maar alleen voor geluidsopnamen van een gesprek. ergens zomaar een videocamera ophangen mag alleen als je er bordjes bij zet.

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
Saegos schreef op 27 oktober 2004 @ 12:36:
Ik wil wel eens een gesprek wat ik via de mobiel voer, opnemen. Probleem is dat zodra je er een microfoon bijhangt, je enorme storingen krijgt in het geluid waardoor het gesprek niet meer verstaanbaar is.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen? Bestaan er bijv. kabeltjes van telefoon (het gaat hier om een N21 Imode) naar pc/opneem apparatuur zonder dat die storing erin zit?
... Nec 21i heeft de functie ingebouwd... houd het spraakballonetje een aantal tellen ingedrukt en druk op opnemen om te beginnen, je hoort weliswaar alleen hetgeen wat de andere zegt ;)

overigens; dit model is zo'n half jaar geleden vervangen door de N22i, wegens teveel soft/hardware fouten; datakabels zijn vrijwel onvindbaar dus ;(

[ Voor 11% gewijzigd door Wussie op 27-10-2004 13:25 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op 27 oktober 2004 @ 13:15:
[...]

(dit alles IMHO).
Kan je dat bevestigen met een wet-tekst?

Volgens mij is het nl. niet zo :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Wussie
BtM909 schreef op 27 oktober 2004 @ 13:27:
[...]

Kan je dat bevestigen met een wet-tekst?

Volgens mij is het nl. niet zo :)
in de handleiding van m'n Nec21i staat zelfs nadrukkelijk beschreven dat je de andere partij op de hoogte moet stellen...

Verwijderd

je kan het oen, maar zodra iemand anders die jij gebeld heeft, er bezwaar tegen heeftl en naar de rechter stapt, staat er zelfs een gevangenis straf op. Enige wat je mag opnemen is als je iemand opbelt vragen om toestemming, dit mag je opnemen, omdat je dan kan bewijzen dat iemand/wel/niet toestemmming heeft gegevn. In princiepe moet je zelfs als diegene nee zegt, ook dit stukje verwijderen.

Verwijderd

@Breyten

Dat is niet helemaal volledig!
Je mag het, ook zonder toestemming en medeweten van de andere partij is, als er sprake is van een "belang".
(niet of het nu een voor- of nadeel zou zijn)
Voorbeeld:
Je kan de bank bellen om een telefonische overboeking te doen.
Die gesprekken worden echter, voor zover ik weet, altijd opgenomen (mij hebben ze iig nooit iets gevraagd!).
Dit is in het belang van de bank!
En als er ooit sprake zou zijn van fraude, kan deze tape dus ook altijd gebruikt worden om de identiteit (redelijkerwijs) vast te stellen of ik nu wel of niet met de bank zou hebben gebeld.

• Ed.
Je mag ELK gesprek over de telefoon waarbij jezelf ook deelneemt aan het gesprek opnemen.
En laten we hier nou verder geen discussie meer over voeren aangezien dit topic hier niet over gaat. Voor degenen die meer willen weten:
Mag je als bedrijf telefoon gesprekken opnemen?

Over de reacties:
Thx voor de tips over headsets, zal eens even rondbellen om te kijken of deze nog ergens beschikbaar zijn. Opnemen via de telefoon is een no-go. Op deze telefoon is maar een beperkte opname mogelijkheid.
edit: net even langs de primafoon gegaan, maar daar hadden ze 'm niet meer. Moet weer binnenkomen van de week zei ze.

[ Voor 27% gewijzigd door Ed. op 27-10-2004 17:53 ]

• Wussie
Saegos schreef op 27 oktober 2004 @ 17:32:
Je mag ELK gesprek over de telefoon waarbij jezelf ook deelneemt aan het gesprek opnemen.
En laten we hier nou verder geen discussie meer over voeren aangezien dit topic hier niet over gaat. Voor degenen die meer willen weten:
Mag je als bedrijf telefoon gesprekken opnemen?

Over de reacties:
Thx voor de tips over headsets, zal eens even rondbellen om te kijken of deze nog ergens beschikbaar zijn. Opnemen via de telefoon is een no-go. Op deze telefoon is maar een beperkte opname mogelijkheid.
edit: net even langs de primafoon gegaan, maar daar hadden ze 'm niet meer. Moet weer binnenkomen van de week zei ze.
wat hadden ze nie meer? headset of datakabel?

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:37

Nik

Mocht er Bluetooth op zitten, daarmee kan het ook!

• Ed.
headset hadden ze niet meer. Hoe zou ik 't anders via een datakabel moeten doen? Zo'n ding kan toch alleen wat al op de mobiel staat aan info overzetten naar de pc?

En er zit afaik geen bluetooth op (model is 2 jaar oud ;))
Pagina: 1