Toon posts:

On te recht afsluiten van win xp

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
dit is mijn probleem.
kheb pc met win xp..spybot en ad-aware erop.

als ik echter gewoon aan het werken ben. restart me windows zonder dat ik iets wreemds doe.. ik moet er wel bij zegge dat het alleen is als ik netwerk connectie heb.

Ik heb me pc al volledig gescand op virussen en spyware.. en daar kwamen een paar dingen uit. die hebk allemaal verwijderd..

verder vin ik het heel wreemd als ik gewoon zit te werken en het gebeurt weer,
dat als ik dan mijn ip verander een halve dag weg is.

en van buitenaf zou het lijk mij bijna nie kunnen komen.
want ik zit hier achter eerst een router met firewall bijna alles dicht behalve inet natuurlijk -> dan een w2kpro machine die het inet nog eens een keer deelt ( 30 m verder ) -> dan een netwerk van 6 pc's en alleen ik heb er last van

khoop da julllie misschien iets weten want ik weet me geen raad

• Svennos86
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-04-2023
je kan ergens instellen dat je pc niet zomaar mag gaan rebooten, ik zal even voor je proberen te zoeken hoe, wat en waar...

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:38

Haan

dotnetter

Toch niet toevallig iets te maken met RPC shutdown?

@hierboven: typ shutdown -a

[ Voor 24% gewijzigd door Haan op 27-10-2004 12:26 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Verwijderd schreef op 27 oktober 2004 @ 12:24:
dit is mijn probleem.
kheb pc met win xp..spybot en ad-aware erop.

als ik echter gewoon aan het werken ben. restart me windows zonder dat ik iets wreemds doe.. ik moet er wel bij zegge dat het alleen is als ik netwerk connectie heb.
Hoe herstart hij? Blauw scherm, helemaal vanzelf (dus reboot terwijl je werkt), of door eerst een scherm te tonen dat van een bepaald aantal seconden terugtelt naar 0?

Als het niet dat laatste is, is er een hardwareprobleem. Update eens de drivers die je hebt en dan met name die van de chipset en netwerkkaart.

Verwijderd

Topicstarter
dat mej rpc shutdown heb ook al proberen te zoeke maar die services staan allemaal uit dus.. het lijkt mij dat het dat ook nie is.

• Svennos86
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-04-2023
Start, configuratiescherm, Prestatie en onderhoud, Systeem, Tabblad geavanceerd, optie Opstart en herstelinstellingen.

moet em zijn, stond ook gewoon in de FAQ,

Verwijderd

Topicstarter
hij sluit windows heel normaal.. een paar keer hebk gehad da tie terug ging tellen idd dat kon ik stoppen met dat command shutdown /a

maar verder sluit hij heel normaal zoals je zelf altijd hoort te doen

• LocalJoost
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-11-2025

LocalJoost

plaatje hieronder

Svennos86 schreef op 27 oktober 2004 @ 12:27:
Start, configuratiescherm, Prestatie en onderhoud, Systeem, Tabblad geavanceerd, optie Opstart en herstelinstellingen.

moet em zijn, stond ook gewoon in de FAQ,
Ja, dat verhelpt het zomaar rebooten, maar wellicht niet het onderliggende probleem. Probeer eens ff in de eventviewer te kijken wat ie daar voor meldingen geeft! Als je die ff na gaat kom je er vaak wel achter wat nou het echte probleem is.

☻/ Trotse papa van Thijs en Bas :)
/▌Beesjes haal je uit het asiel, heb ik uit betrouwbare bron :)
/ \ BOB :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nou echter black ice geinstalleerd en nou lijk ik er geen last van te hebbe volges mij is het echt iets in het netwerk. maar ik zou niet weten wat

Verwijderd

Topicstarter
de enige fout die bij me event viewer staat is deze :

De Compatibiliteit voor Snelle gebruikerswisseling-service is afhankelijk van de Terminal Services-service, die vanwege de volgende fout niet kan worden gestart:
Kan de service niet starten omdat deze is uitgeschakeld of omdat het geen inschakelde apparaten met zich heeft verbonden.

Verwijderd

Installeer SP2 eens of de RPC patch.

En probeer eens aan je taal te werken. Kmoet zegguh da di errug fermoejunt lees!

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik die service van da command shutdown uitzetten want volgens mij zit er iemand hier in het netwerk te klote. want nu slapen ze allemaal en hij draait al heel de tijd zonder firewall
en hij gaat nou nie afsluiten.

Verwijderd

Topicstarter
ik ben er achter gekomen dat dat RPC is maar die kan ik niet stoppen
weet iemand hoe ik dat wel kan

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

chieleke,

Lees eventjes de Windows Operating Systems FAQ door over dit probleem, hierover is namelijk genoeg te vinden.

Daarnaast - doe eens wat moeite voor je taalgebruik - je typt hier je zinnen alsof het MSN messenger is en dat is het hier absoluut niet. Maak gewoon volledige zinnen en probeer een klein beetje op de spelling te letten aub :)

Daarnaast zie ik graag het OS in je topic titel staan, en zou het leuk zijn als je dat wel doet (cfr. de Windows Operating Systems Policy) :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.