Toon posts:

request.servervariables("remote_host") probleem in de router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Eerst had ik het volgende topic op Programming & Webscripting geplaatst:

Hoi,

Ik heb thuis een IIS server draaien, hierop heb ik een asp site.
Ik maak(te) altijd een log bestand van de IP's die mij site bezochten.
Dit deed ik door het IP op te vragen met request.servervariables("remote_host").

Sinds gister heb ik een nieuwe router gekregen, nu geeft request.servervariables("remote_host") alleen nog maar het IP van de router terug!

Ik had een SMC router, dmv NAT kwamen de gebruikers op de server. Nu heb ik
deze router vervangen door een Sweex wireless, en heb deze op dezelfde manier met NAT geconfigureerd. Met de nieuwe router krijg ik dus met request.servervariables("remote_host") alleen 192.168.2.1 terug, en niet meer het IP van de bezoeker.

Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt,

[rml][ ASP] request.servervariables("remote_host") probleem[/rml]/

Niemand kon mij hier helpen, en ik ben doorverwezen naar dit forum omdat het probleem in de router zit. Met mijn oude router werkt het goed. De situatie nu met de nieuwe router werkt niet, wel is het met NAT geconfigureerd. Ook al heb ik het met virtual server geprobeerd, dit werkt helaas ook niet.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen omdat een groot deel van de site / logging op het ip gebasseerd is.

Bertram

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-03 16:41

CmdrKeen

Krentenboltosti

Request.ServerVariables("remote_host") werkt goed, maar je router geeft idd het verkeerde IP-adres terug. Welke router heb je (merk + type + revisie + alle andere info) en hoe heb je 'm geconfigureerd?

Je zou een derde router van een ander merk moeten proberen en kijken of die het wel goed doet, maar het lijkt er gewoon op dat je router een beetje in de bonen is.

Heb je je router al gereset? Geef er in ieder geval meer info over en kijk of de fabrikant van je router een gebruikersforum heeft op z'n site. Kom je er niet uit: hop, terug naar de winkel want dat is natuurlijk waardeloos.

/edit:
Overigens kan je IIS gewoon naar je ODBC-database laten loggen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door CmdrKeen op 27-10-2004 12:14 ]

Bloed, zweet & koffie