Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Feat] Alternatieve methode om sessietijd te resetten

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topicstarter
De huidige manier van sessietijden bijhouden en vergelijken zijn mij een raadsel. Ik heb geprobeerd om de methode zoals deze gebruikt wordt te schetsen; maar ik bak er helemaal niets van.

De methode zoals deze wat mij betreft gewenst is:
Er wordt gebruik gemaakt van een LastActivity en een PreviousActivity kolom. Bij iedere actie op het forum wordt de LastActivity verplaatst naar PreviousActivity, en wordt de huidige tijd in LastActivity geplaatst. Een post wordt als nieuw gemarkeerd aan de hand van PreviousActivity (twee reloads achter elkaar hebben dan dus het effect van een sessietijd-reset).

Hoe worden de sessietijden momenteel bijgehouden, en waarom werkt het niet zoals de hierboven geschetste gewenste methode? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-11 22:17

chem

Reist de wereld rond

We maken gebruik van een SessionTime en LastVisit.

LastVisit is altijd time() van een hit.

SessionTime is LastVisit als LastVisit + Exp.tijd < time() (dus na 300 secs bv.).

Tijden worden vergeleken met SessionTime.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topicstarter
aha, en wat is de reden dat er een expiration time wordt bijgeteld? Is deze configurabel? Is het een idee om deze door de user instelbaar te maken; of is dit om bepaalde reden ongewenst? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-11 22:17

chem

Reist de wereld rond

De expiration date is zodat de lampjes niet uitgaan na een F5.

Want, ga naar de voorpagina, dan naar een forum - alle lampjes zijn uit!

Als je > 5 minuten niks doet, wordt geconcludeerd dat je een nieuw bezoek begonnen bent. Daarbinnen kan je rustig navigeren, waarbij het opvragen van vervolg pagina's logisch blijven.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topicstarter
Daar heb je inderdaad wel gelijk in ja. Ik had me nog niet gerealiseerd dat iedere twee kliks de counters resetten; en je vanaf je myreact dus niet eens in een topic kunt komen bij de laatsts toegevoegde posts. Het is mij in ieder geval een stuk duidelijker :)

---

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Mag ik dit topic even misbruiken/kapen om aan te geven dat de bug met de XML-output die gemeld was in [rml][ BUG] Sessietijd gereset vanwege XML[/rml] en reeds opgelost zou zijn volgens [rml]chem in "[ BUG] Sessietijd gereset vanwege XML"[/rml] nog steeds bestaat?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.