Toon posts:

Vraag over Beamer (EzPro ctx 550)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende beamer aangeboden gekregen: EzPro ctx 550

Specs: http://www.projectorcentral.com/CTX-EzPro_550.htm

Kenmerkend:
Brightness (Lumens) : 300 ANSI
Contrast: ANSI: ** Full On/Off: 150:1
Image Size (cm) : 101.6 - 406.4

Lamp: 400W Halogen, Life: 70 hours (kost ongeveer 10 euro nieuw)

Display:
Type: 6.4" TFT LCD (1)
Native: 800x600 Pixels
Maximum: 1024x768 Pixels
Aspect Ratio: 4:3 (SVGA)

Performance:
H-Sync Range: 15.0 - 50.0kHz
V-Sync Range: 50 - 85Hz
Pixel Clock: **

Nu heb ik totaal geen verstand van dit soort apparaten, ik denk alleen dat 200 euro een redelijke prijs is.

Ik wil de beamer gebruiken om op te gamen (xbox / gamecube) en af en toe een dvd te kijken op een scherm van bijvoorbeeld 1 meter hoog en 1,5 breed (of iets dergelijks...)
Dit alles op een donkere zolder, zonder enige andere lichtbronnen in de buurt (echt donker dus)

Kan iemand mij vertellen of deze beamer geschikt is voor dit doel en wat ik ongeveer kan verwachten?

Bij voorbaat dank!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Let op welke input mogelijkheden je hebt (ik weet niet wat voor signalen een Xbox heeft). Overigens is 70 uur wel erg kort voor een lamp. Dat betekend iedere 70 uur 10 euro kost. Dat is veel geld imho.

Verder moet je absolute duisternis hebben, want de lichtopbrengst is matig. Je zit ook met je reactietijd van het LCD, wat zou kunnen betekenen dat ie misschien te traag is om op te kunnen gamen.

200 vind ik trouwens best veel geld voor deze specs. Ik neem aan dat-ie 2e hands is.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-02 16:40
Bolk schreef op 27 oktober 2004 @ 15:01:
Overigens is 70 uur wel erg kort voor een lamp. Dat betekend iedere 70 uur 10 euro kost. Dat is veel geld imho.
Dat is 14 eurocent per uur, lijkt me niet echt veel. Gemiddeld gaat een echt beamerlamp 2000 uur mee maar kost ie doorgaans 300 tot 600 euro, ben je dus duurder uit.

Dit is echter geen echte beamer, maar een overheadprojector en een LCD scherm. Verwacht alleminst goede prestaties.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:46

Jag

Sja, ik zou zoiets echt nooit kopen. Verbuikt veel energie (500+ Watt), weinig lichtopbrengst, veel te laag contrast en lage resolutie en 4:3. Zeker niet geschikt om 1.5m mee te projecteren. Dan ga je absoluut last krijgen van screendoor en een flets beeld.
Ik zou gewoon doorsparen en wat beters kopen. Meer iets in de richting van een Epson TW10 ofzo, dat is nog wel aardig. Of een Nec VT46.

• Bent
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-02-2025
Net zoals Jag al zegt, hier moet je je geld echt niet aan uitgeven. Als je dat ding nieuw zou kopen in hij nog geen 100 euro waard. En waarschijnlijk zijn lampen voor dat ding niet eens meer te krijgen want hij lijkt me uit de prehistorie te komen. Iig kun je voor 200 al heel wat beters krijgen, maar je kunt het beste gewoon even doorsparen en dan meteen een goede kopen, dan kun je er ook even mee vooruit.

veel suc6 iig

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:38

houthakker

Poehé

TukkerTweaker schreef op 27 oktober 2004 @ 15:10:
[...]

Dat is 14 eurocent per uur, lijkt me niet echt veel. Gemiddeld gaat een echt beamerlamp 2000 uur mee maar kost ie doorgaans 300 tot 600 euro, ben je dus duurder uit.

Dit is echter geen echte beamer, maar een overheadprojector en een LCD scherm. Verwacht alleminst goede prestaties.
beamerlampen gaan minstens 2000 uur mee:
even rekenen:

elke 70 lamp van 10 euro 2000/70*10 = 286 €

maar meestal gaan ze wel 4000 uur mee:

4000/70*10 = 571 €

Ik heb een Philips ProScreen 4700 voor 400 euro op de kop getikt, geeft meer lumen, en lamp gaat 4000 uur mee, nieuw lampje kost +/- 300 euro.

dus ;)

300 ansi is niet veel, maar in een totaal verduisterde ruimte wel genoeg, toch vind ik gamen niet zo fijn op een beamer met niet te veel licht en weinig contrast, kijk eens of je eerst mag proberen, en kijk niet teveel naar het groot formaat. Op marktplaats.nl worden vaak voor leuk geld betere beamers aangeboden.

Specs

Pagina: 1