Om het beheer wat eenvoudiger te maken wil ik via DHCP de proxy instellingen
van onze werkstations/notebooks automatisch laten detecteren. Dit werkt nog niet helemaal zoals het hoort en zoals ik wil.
Het principe komt er op neer dat er een bestand proxy.pac gemaakt word en deze vanaf een webserver opgehaald door de client. Dit kan automatisch gebeuren (url via DHCP )DHCPINFORM)) of door de url aan te geven in je instellingen van je browser. Ik wil dit dus automatisch laten doen. Het werkt nu vanaf enkele clients op de verkeerde manier. Dit komt door 2 problemen die ik tegen kom.
Ik kom 2 problemen tegen:
Probleem 1 heeft te maken met IIS 6.0
In het bestand proxy.pac staan de proxyinstellingen en dit bestand word
vanaf een webserver opgehaald. Op het moment dat dit een IIS 5.0 server is
werkt dit goed, op een IIS 6.0 server werkt dit niet.
Als ik bijvoorbeeld de url http://192.168.1.5/proxy.pac gebruik, krijg ik
de melding dat het bestand niet bestaat, dit is toch echt het geval (getest
door extensie te veranderen)
Iemand een idee hoe ik dit werkend krijg onder IIS 6.0?
Het bestand proxy.pac staat nu op een IIS 5.0 server en dan werkt het op een aantal clients, op een aantal clients werkt het niet en ik kan niet achterhalen waar dit aan ligt. Dit is dus mijn tweede probleem. Clients zijn win2000 of winXP beide met de laatste updates en service packs. Geheel willekeurig werkt het op de ene machine wel en op de andere niet. Ik heb de machines allemaal hun Ip adres laten verversen (hopende dat hiermee alle DHCP instellingen opnieuw worden gelezen en niet alleen de IP gegevens).
Iemand een idee wat een oorzaak kan zijn dat sommige clients wel werken en sommige niet?
Nog een paar gegevens:
DHCP draait op een windows 2003 server, string 252 toegevoegd.
Clients: winxp of 2000 met IE 5 of IE 6
van onze werkstations/notebooks automatisch laten detecteren. Dit werkt nog niet helemaal zoals het hoort en zoals ik wil.
Het principe komt er op neer dat er een bestand proxy.pac gemaakt word en deze vanaf een webserver opgehaald door de client. Dit kan automatisch gebeuren (url via DHCP )DHCPINFORM)) of door de url aan te geven in je instellingen van je browser. Ik wil dit dus automatisch laten doen. Het werkt nu vanaf enkele clients op de verkeerde manier. Dit komt door 2 problemen die ik tegen kom.
Ik kom 2 problemen tegen:
Probleem 1 heeft te maken met IIS 6.0
In het bestand proxy.pac staan de proxyinstellingen en dit bestand word
vanaf een webserver opgehaald. Op het moment dat dit een IIS 5.0 server is
werkt dit goed, op een IIS 6.0 server werkt dit niet.
Als ik bijvoorbeeld de url http://192.168.1.5/proxy.pac gebruik, krijg ik
de melding dat het bestand niet bestaat, dit is toch echt het geval (getest
door extensie te veranderen)
Iemand een idee hoe ik dit werkend krijg onder IIS 6.0?
Het bestand proxy.pac staat nu op een IIS 5.0 server en dan werkt het op een aantal clients, op een aantal clients werkt het niet en ik kan niet achterhalen waar dit aan ligt. Dit is dus mijn tweede probleem. Clients zijn win2000 of winXP beide met de laatste updates en service packs. Geheel willekeurig werkt het op de ene machine wel en op de andere niet. Ik heb de machines allemaal hun Ip adres laten verversen (hopende dat hiermee alle DHCP instellingen opnieuw worden gelezen en niet alleen de IP gegevens).
Iemand een idee wat een oorzaak kan zijn dat sommige clients wel werken en sommige niet?
Nog een paar gegevens:
DHCP draait op een windows 2003 server, string 252 toegevoegd.
Clients: winxp of 2000 met IE 5 of IE 6