[Asus] Nieuwe kapotte laptop gekocht

Pagina: 1
Acties:

• Le0032
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02-2023
Ik heb gister mijn laptop opgehaald, een Asus A2500. Toen ik hem gister uit de doos pakte, deed ik hem aan en ging er lekker mee spelen, totdat ik probeerde een cd af te spelen. De linkerspeaker die kraakte behoorlijk, en bij sommige geluiden kraakte hij meer dan dat ie geluid gaf.
Vandaag heb ik contact opgenomen met Asus, en die stuurde me terug naar de leverancier. Leverancier gebeld en die stuurde me terug naar Asus, want die is de fabrikant en die moet de laptop ophalen en repareren. Asus weer gebeld en die zei dat er een zogenaamde 'DOA'-regeling (omruilregeling?!?) geldt. Weer de leverancier gebeld en ze bellen me in de loop van de dag terug. Ik hoop dat de laptop dan mag worden omgeruild voor wel een goede.
Ik vraag me in deze af:

Zijn ze verplicht om de laptop om te ruilen als die defecten vertoont binnen enkele dagen, het is toch niet normaal dat ze de laptop gaan ophalen en dan repareren, zodat ik dan paar weken zonder laptop zit na een dag van aankoop?!?
Dit is zeer frusterend want ik vernieuw om de 3 jaar mijn laptop en vorige keer had ik ook al problemen na 2 dagen met mijn Compaq laptop, die wel na lang zeuren werd omgeruild...

Verwijderd

waar heb je hem gekocht? offline / online?

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

De leverancier (de winkel) is verantwoordelijk voor de afhandeling van de garantie. Verder betekent DOA "Dead On Arrival", kapot bij aankomst bij de klant dus.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Volgens mij zit je winkel nogal te zeuren, want zij moeten het terugsturen naar Asus. Tenminste voor de 1ste jaar garantie. Als je meer dan een jaar garantie hebt, dat je dan pas naar Asus gaat.

De reden voor dit is omdat Asus niet kan en niet elke kleine defectje direct zelf wil oplossen maar dat aan de winkelier overlaat

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-11-2025

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

edit:

Hier zijn echt 100.000 topics over.

En omruilen omdat alleen 1 speaker defect/kraakt is, zou ik zelf ook niet echt kunnen verdedigen.
D.O.A betekend Death on Arrival
Deze is W.O.A. wonded on arrival.
Dus dat telt niet echt voor een complete omruiling.

http://www.sta-ik-sterk.nl

en de winkelier is zelf aansprakelijk voor de schade/garantie artikelen.
Ook al heeft een fabrikant zelf al omruil/reparatie mogelijkheden, de winkelier heeft het apparaat aan jou verkocht,niet de fabrikant.

[ Voor 27% gewijzigd door weeraanmelden op 27-10-2004 11:44 ]

• Le0032
Verwijderd schreef op 27 oktober 2004 @ 11:41:
Volgens mij zit je winkel nogal te zeuren, want zij moeten het terugsturen naar Asus. Tenminste voor de 1ste jaar garantie. Als je meer dan een jaar garantie hebt, dat je dan pas naar Asus gaat.

De reden voor dit is omdat Asus niet kan en niet elke kleine defectje direct zelf wil oplossen maar dat aan de winkelier overlaat
Maar heb ik dan recht om een omruiling van het produkt? Het produkt is nog geen dag oud!!! en daar zit ik echt mee want als Asus als fabrikant het produkt gaat ophalen dan zit ik minimaal 10 werkdagen zonder laptop en wordt het gerepareerd en de leverancier zegt het zelfde terwijl vanuit Asus wordt gezegd dat de leverancier gewoon tot kosteloze vervanging moet overgaan omdat het produkt nog geen dag oud is!!!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

weeraanmelden schreef op 27 oktober 2004 @ 11:42:
edit:

Hier zijn echt 100.000 topics over.

En omruilen omdat alleen 1 speaker defect/kraakt is, zou ik zelf ook niet echt kunnen verdedigen.
Kapot = kapot.
Mijn notebook is ook weer lekker terug omdat mijn frontaudio het weer niet deed en 1 speaker geen geluid gaf.
Ik heb 2000 euro voor een notebook 'betaald' (eigenlijk 15 vakantie dagen, maar goed het gaat om het idee) en dat ding moet gewoon goed zijn. Zolang die niet goed is gaat hij lekker terug :P.

Als een notebook in 1 dag gebreken blijkt te hebben dan er gewoon lekker mee teruggaan naar de winkel en willen ze hem niet omruilen gewoon je geld terugeisen en ergens anders een notebook kopen. Ga desnoods op een lekker druk moment naar die winkel toe en ga gewoon een beetje heisa lopen maken als ze na een aantal telefoontjes hun plichten niet nakomen.
Niet de meest ideale oplossing, maar sommige winkels zijn gewoon hardleers. En laat je dan niet afschepen door een verkoper, maar gewoon naar de filiaalmanager/baas vragen als je het niet direct opgelost krijgt.

Verwijderd

Le0032 schreef op 27 oktober 2004 @ 11:51:
[...]

Maar heb ik dan recht om een omruiling van het produkt? Het produkt is nog geen dag oud!!! en daar zit ik echt mee want als Asus als fabrikant het produkt gaat ophalen dan zit ik minimaal 10 werkdagen zonder laptop en wordt het gerepareerd en de leverancier zegt het zelfde terwijl vanuit Asus wordt gezegd dat de leverancier gewoon tot kosteloze vervanging moet overgaan omdat het produkt nog geen dag oud is!!!
Wanneer u een product hebt gekocht dat bij thuiskomst niet (goed) functioneert, kunt u kiezen voor reparatie van het product óf voor een nieuw exemplaar. Hoe sneller een product kapot gaat, hoe meer recht u hebt op een nieuw exemplaar. De wet zegt dat een gebrek dat zich binnen zes maanden voordoet, er al was toen u het product kocht.

Het kan voorkomen dat de verkoper u geen nieuw product wil geven. Bijvoorbeeld als vervanging veel duurder is dan reparatie, moet u genoegen nemen met het aanbod om het product te repareren. Ook wanneer het product gemakkelijk te repareren is, moet u zich tevreden stellen met reparatie van het product. Als het product niet meer te verkrijgen is, kunt u kiezen voor reparatie óf voor teruggave van het product aan verkoper waarbij u uw geld terug ontvangt. Wanneer de verkoper vindt dat hij helemaal niets moet doen, geeft u hem het product terug en krijgt u uw geld terug.

http://www.sta-ik-sterk.n...nternet&subc=Computer&w=3

Trouwens volgens mij kun je vragen aan Asus wat je moet doen als de winkelier weigert. Maar punt is, je hebt een defecte product gekregen

Je zou eigenlijk zelfs het geld kunnen terugvragen

Let trouwens op, het gaat om de verkoper hier, niet de fabrikant. Stel voor je koopt een Laptop van een b-merk die niet in Nederland is vertegenwoordigd. Dat kan toch niet???

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2004 12:15 ]

• Le0032
Terw_Dan schreef op 27 oktober 2004 @ 11:56:
[...]

Kapot = kapot.
Mijn notebook is ook weer lekker terug omdat mijn frontaudio het weer niet deed en 1 speaker geen geluid gaf.
Ik heb 2000 euro voor een notebook 'betaald' (eigenlijk 15 vakantie dagen, maar goed het gaat om het idee) en dat ding moet gewoon goed zijn. Zolang die niet goed is gaat hij lekker terug :P.

Als een notebook in 1 dag gebreken blijkt te hebben dan er gewoon lekker mee teruggaan naar de winkel en willen ze hem niet omruilen gewoon je geld terugeisen en ergens anders een notebook kopen. Ga desnoods op een lekker druk moment naar die winkel toe en ga gewoon een beetje heisa lopen maken als ze na een aantal telefoontjes hun plichten niet nakomen.
Niet de meest ideale oplossing, maar sommige winkels zijn gewoon hardleers. En laat je dan niet afschepen door een verkoper, maar gewoon naar de filiaalmanager/baas vragen als je het niet direct opgelost krijgt.
Precies! Aan jou heb ik wat!!!

_/-\o_ Terw_Dan _/-\o_

Verwijderd

Le0032 schreef op 27 oktober 2004 @ 12:18:
[...]

Precies! Aan jou heb ik wat!!!

_/-\o_ Terw_Dan _/-\o_
Wist je dat niet? :?

• seef
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11-2024

seef

Duizend

Mijn laptop heb ik ook kapot ontvangen. Mn Asus m6700r had een kapot wireless kaartje aan boord. Afgelopen vrijdag gekocht, gisteren is TNT langsgekomen om de laptop op te halen en deze wordt binnen 7 werkdagen weer teruggebracht.

En dan zijn 7 dagen ineens enorm lang...

Een heel groot en stoer systeem.

• Le0032
Ik wist het niet zo goed, want ik ben niet zo thuis in deze branche, misschien vind je dat raar maar ik ben wel weer goed in mijn branche ;)
Pagina: 1