Voor de (hopelijk) duidelijkheid een heel verhaal
Ik ben bezig geweest met het updaten van een standaard SuSE 9.1 install met alle updates verkrijgbaar via YaST.
Na deze update een aantal keer gereboot en mee gewerkt (zonder problemen of meldingen).
Voor een project op mijn werk VMware nodig, netjes cd, key en howto gekregen.
Na de installatie hiervan ging het fout.
Probleem:
Tijdens boot van de machine krijg ik alleen nog "GRUB starting" te zien. Geen keuze of menu oid.
Geprobeert:
- Install cd de bootrecord laten terugplaatsen
- Install cd een "auto repair" laten uitvoeren
- Booten van lokaal os, via install cd en op de machine YaST (CMD versie) draaien,
undo van alle SuSE updates.
- Win98 SE booten en een FDISK /MBR, daarna via install cd GRUB terugzetten.
Iemand die mij een stukje in de goeie richting helpt?
Herinstall wil ik nog even mee wachten ivm alle software, instellingen en documenten die er op staan.
Ik ben bezig geweest met het updaten van een standaard SuSE 9.1 install met alle updates verkrijgbaar via YaST.
Na deze update een aantal keer gereboot en mee gewerkt (zonder problemen of meldingen).
Voor een project op mijn werk VMware nodig, netjes cd, key en howto gekregen.
Na de installatie hiervan ging het fout.
Probleem:
Tijdens boot van de machine krijg ik alleen nog "GRUB starting" te zien. Geen keuze of menu oid.
Geprobeert:
- Install cd de bootrecord laten terugplaatsen
- Install cd een "auto repair" laten uitvoeren
- Booten van lokaal os, via install cd en op de machine YaST (CMD versie) draaien,
undo van alle SuSE updates.
- Win98 SE booten en een FDISK /MBR, daarna via install cd GRUB terugzetten.
Iemand die mij een stukje in de goeie richting helpt?
Herinstall wil ik nog even mee wachten ivm alle software, instellingen en documenten die er op staan.
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets