Gamen met 256MB nVidia Quadro FX 3400

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb net een nieuwe computer gekregen van mijn werkgever.

Het is een Dual Xeon 3,2 ghz met 4 GB intern en 6 HD's van 250GB :?

Geen idee wat ik er mee moet, maar goed, een gegeven paard.....

Er zit als Videokaart het volgende in: 256MB PCIe x16 (DVI/VGA) nVidia Quadro FX 3400

Dit is volgens mij een Proffesionele Videokaart. Ik doe niets met Videodesign of iets dergelijks. Is deze kaart ook te gebruiken om te gamen? Of is een Geforce FX hier beter voor geschikt?

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
sweet.

maar je kan er prima mee gamen, alleen je kunt hem ook voor VET veel geld verpatsen en de snelste 6800 kopen die er is.

kijk maar eens naar de verkoopprijs van een quadro fx 3000

Daar moet je wel bijna 1000 euro voor kunnen vangen, want ze zijn veel waard voor mensen die weten wat je er mee kan.

Quadro's zijn ietsje trager dan hun FX tegenhangers doordat ze meer voor qualiteit gaan dan voor snelheid, maar het scheelt weinig. De quadro drivers bieden optimalisaties voor CAD/CAM enzo.

Trouwens, als ik nog eens lees, wat voor een idoot workstation geeft die werkgever jou, was dat maar mijn werkgever, djeez :)

Maarja als je niet weet wat je er mee moet, dan zou je alles kunnen verpatsen en een hele hele hele snelle single kopen, die in games over deze machine heen zou lopen.

[ Voor 97% gewijzigd door maratropa op 27-10-2004 11:34 ]

specs

• Svennos86
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-04-2023
You Lucky Basterd!!!! :D

hmmm hier moet wel iets mee te doen zijn denk ik hoor :*)

• PWM
  • Niet online
gladiool schreef op 27 oktober 2004 @ 11:29:
sweet.

maar je kan er prima mee gamen, alleen je kunt hem ook voor VET veel geld verpatsen en de snelste 6800 kopen die er is.

kijk maar eens naar de verkoopprijs van een quadro fx 3000

Daar moet je wel bijna 1000 euro voor kunnen vangen, want ze zijn veel waard voor mensen die weten wat je er mee kan.
Denk niet dat de werkgever blij is als ik de computer in delen ga verkopen >:)

Ik heb een Centrino laptop van de zaak waar ik normaal op werk, dus ik verwacht verder niet heel veel te doen met deze bak (hij's wel groot).

Misschien een mooie bak voor een MediaCenter? Hij wordt afgeschreven in 2 jaar, dus dan kan ik in ieder geval voorruit... en ja.... hij moet na 2 jaar ingeleverd worden.

[ Voor 18% gewijzigd door PWM op 27-10-2004 11:34 ]

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Nee, de kaart is beter voor 3d/cad-modelling, het is eigenlijk een Geforce met een paar extra dingen waardoor hij trager is in games maar sneller met de eerder genoemde taken.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• maratropa
  • Niet online
PWM schreef op 27 oktober 2004 @ 11:33:
[...]

Denk niet dat de werkgever blij is als ik de computer in delen ga verkopen >:)

Maar is die kaart dan voor gamen beter dan een "Consumenten" kaart?

Ik heb een Centrino laptop van de zaak waar ik normaal op werk, dus ik verwacht verder niet heel veel te doen met deze bak (hij's wel groot).
Serieus...AAARGH de oneerlijkheid ;)

De kaart is dus niet beter voor gamen maar voor CAD/CAM, maar ik heb ook tijden ge-gamed met een quadro XGL geen probleem.

Je hebt dus de meest gruwelijke 3D CAD/CAM/videobewerkings PC gekregen die er nu zo'n beetje is....Ik weet niet of hier een hoop mensen zouden kunnen slapen vannacht wetend dat deze machine niks staat te doen ;)

specs

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
PWM schreef op 27 oktober 2004 @ 11:28:
Ik heb net een nieuwe computer gekregen van mijn werkgever.

Het is een Dual Xeon 3,2 ghz met 4 GB intern en 6 HD's van 250GB :?

Geen idee wat ik er mee moet, maar goed, een gegeven paard.....

Er zit als Videokaart het volgende in: 256MB PCIe x16 (DVI/VGA) nVidia Quadro FX 3400

Dit is volgens mij een Proffesionele Videokaart. Ik doe niets met Videodesign of iets dergelijks. Is deze kaart ook te gebruiken om te gamen? Of is een Geforce FX hier beter voor geschikt?
Waar werk jij? B)

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 09:11

_WgV_

It's a magical world!

Als je hem toch nooit gebruikt is misschien een kijkje in /5 een idee :P

#StopBurningStuff

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Weet je wat, we ruilen PC's. Jij krijgt mijn bak, ik de jouwe. :) Kun jij fijn gamen, en ik zal het moeten doen met een Quadro ;(

Maar goed, ik ben een aardige gozer, dus ik leer er wel mee leven. B)

• PWM
  • Niet online
gladiool schreef op 27 oktober 2004 @ 11:36:

Je hebt dus de meest gruwelijke 3D CAD/CAM/videobewerkings PC gekregen die er nu zo'n beetje is....Ik weet niet of hier een hoop mensen zouden kunnen slapen vannacht wetend dat deze machine niks staat te doen ;)
Zal het nog erger maken. Bij mij staat hij aangesloten. Mijn collega heeft hem al 2 weken in doos onder zijn bureau staan >:)

Overigens vind ik het persoonlijk belachelijk, maar het budget moest op, want anders zou het budget voor het volgend jaar moeten krimpen :? Ach, elk bedrijf heeft zijn eigenaardig heden. Maar ik heb 2 laptops, 1 jaar oud, en 2 maanden oud. Ik kan er maar op 1 tegelijk werken, dus die van 1 jaar oud ligt eigenlijk ook niets te doen. Daarom wilde ik die Workstation maar inzetten voor gamen, kan hij naast mijn Xbox staan.

PS. Ik ben een software man, hardware boeit me niet echt. Alle software die ik leuk vind en nodig heb, draait ook op de laptop, daarom is desktop een beetje overbodig. Hardware vind ik persoonlijk eerder een noodzakelijk kwaad.

[ Voor 13% gewijzigd door PWM op 27-10-2004 11:41 ]

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-08 22:17

HeepH

Dope Rapper

mag ik even duidelijk maken dat jij van je baas de snelste workstation op dit moment beschikbaar hebt gekregen ? en dat ik, als ik zon ding had, nooit meer anders deed als achter die pc zitten.....

ja , je kunt gamen op die pc, maar als je wil kan je ook lord of the rings 4 zelf gaan renderen, je hebt de power er wel voor (8>

edit : prijs in duitsland van zo'n ding (dus in nl nog iets hoger) : 1298.1 EUR

[ Voor 12% gewijzigd door HeepH op 27-10-2004 11:41 ]

http://specs.tweak.to/16495

• PWM
  • Niet online
HeefStan schreef op 27 oktober 2004 @ 11:40:
mag ik even duidelijk maken dat jij van je baas de snelste workstation op dit moment beschikbaar hebt gekregen ? en dat ik, als ik zon ding had, nooit meer anders deed als achter die pc zitten.....

ja , je kunt gamen op die pc, maar als je wil kan je ook lord of the rings 4 zelf gaan renderen, je hebt de power er wel voor (8>
Ik ben een software man, hardware boeit me niet echt. Alle software die ik leuk vind en nodig heb, draait ook op de laptop, daarom is desktop een beetje overbodig. Hardware vind ik persoonlijk eerder een noodzakelijk kwaad.

sorry :)

• HeepH

HeepH

Dope Rapper

PWM schreef op 27 oktober 2004 @ 11:41:
[...]

Ik ben een software man, hardware boeit me niet echt. Alle software die ik leuk vind en nodig heb, draait ook op de laptop, daarom is desktop een beetje overbodig. Hardware vind ik persoonlijk eerder een noodzakelijk kwaad.
mijn pc ruilen tegen de jouwe :*) ?

• maratropa
  • Niet online
PWM schreef op 27 oktober 2004 @ 11:39:
[...]

Zal het nog erger maken. Bij mij staat hij aangesloten. Mijn collega heeft hem al 2 weken in doos onder zijn bureau staan >:)

Overigens vind ik het persoonlijk belachelijk, maar het budget moest op, want anders zou het budget voor het volgend jaar moeten krimpen :? Ach, elk bedrijf heeft zijn eigenaardig heden. Maar ik heb 2 laptops, 1 jaar oud, en 2 maanden oud. Ik kan er maar op 1 tegelijk werken, dus die van 1 jaar oud ligt eigenlijk ook niets te doen. Daarom wilde ik die Workstation maar inzetten voor gamen, kan hij naast mijn Xbox staan.
AAAAAAARGH AAAARGH WHAAAAA HOU OP HOU OP!!! GRUWELIJK!
Zucht....Niet dat mijn dual zo langzaam renderd maar sneller mag altijd wat een mooie werkgever....
Onder zijn tafel ingepakt...BOEHOEHOEhoe hoe.....

;)

specs

• sn0x0r
  • Laatst online: 08:52
Ik stel voor dat je nog ff een flinke i-net verbinding aan dat ding hangt en die HD'tjes in een RAID array zet, en vervolgens is ff flink wat gaat delen op het internet :P De films die je zelf ff rendert voor ons namelijk ;)

edit:

De mensen die zo'n bak het meest verdienen (ik hoor daar zeker NIET bij) krijgen hem nooit, en de mensen die hem nooit gebruiken, krijgen hem JUIST. Ik vind dat toch altijd heel jammer/zonde. No offence natuurlijk, want wat kun jij er nou aan doen (@ TS dus) maar dat geeft toch weer een grappige kijk op onze 'maatschappij' :P

[ Voor 45% gewijzigd door sn0x0r op 27-10-2004 11:46 ]

Verwijderd

Whoa ! Voor wat voor soort werk heb je die pc gekregen dan ? Tis typisch zo'n dual cpu workstation rig voor 3D modeling en animatie. Ik doe zelf Maya en Cinema4D dus khad er ook wel zoeen willen hebben.

De QuadroFX3400 is een PCI-E kaart gebaseerd op de NV40 chip. Heeft ongeveer dezelfde HSF als een reference GT. Hij heeft verder ook DDR2 geheugen ipv DD3 zoals we dat op de game boards zien.
Die kaart kost zo'n € 1200,- . Game performance zal zo ongeveer als een 6800 Non Ultra zijn, misschien net iets beter.

Voor games is dat workstation dus niet echt HET beste van het beste voor games, zeker omdat bijv. een single AMD 64 die dual Xeon in games voorbij gaat.

• PWM
  • Niet online
gladiool schreef op 27 oktober 2004 @ 11:42:

Onder zijn tafel ingepakt...BOEHOEHOEhoe hoe.....

;)
Heb even foto voor je gemaakt (en hem op 1 of andere vissen site gezet die plaatjes van vissen host :) ):

Afbeeldingslocatie: http://www.rodnreel.com/UploadPics/Modified/2004/P0046171.jpg
Verwijderd schreef op 27 oktober 2004 @ 11:47:

Voor games is dat workstation dus niet echt HET beste van het beste voor games, zeker omdat bijv. een single AMD 64 die dual Xeon in games voorbij gaat.
Dan ga ik eens kijken of ik er een Media Center van kan gaan maken

[ Voor 47% gewijzigd door PWM op 27-10-2004 11:52 ]

• HeepH

HeepH

Dope Rapper

Verwijderd schreef op 27 oktober 2004 @ 11:47:
De QuadroFX3400 is een PCI-E kaart gebaseerd op de NV40 chip. Heeft ongeveer dezelfde HSF als een reference GT. Hij heeft verder ook DDR2 geheugen ipv DD3 zoals we dat op de game boards zien.
op die site die ik net had stond toch echt dat hij gewoon dd3 geheugen heeft. als hij ddr 2 had zou dat de enige ddr2 256 mb kaart zijn,naar mijn weten

offtopic:
@plaatje doos : |:( O-)

[ Voor 6% gewijzigd door HeepH op 27-10-2004 11:53 ]

Verwijderd

HeefStan schreef op 27 oktober 2004 @ 11:52:
[...]

op die site die ik net had stond toch echt dat hij gewoon dd3 geheugen heeft. als hij ddr 2 had zou dat de enige ddr2 256 mb kaart zijn,naar mijn weten

offtopic:
@plaatje doos : |:( O-)
Hmmm.. kijk maar bij specs v/d QFX3400... staat toch echt DDR2 memory

http://www.schneider-digi...x_series_pci-express.html

Nogmaals... een Dual Xeon en zo'n Quadro mogen dan wel super zijn voor snelle renders en 3D animeren met een hoop deformers, maar voor games is z'n prijs natuurlijk ver buiten proporties.

• sn0x0r
  • Laatst online: 08:52
Tsja, tis dat hij van een bedrijf is, anders zou ik hem denk ik verkocht hebben voor een leuke prijs, en een AMD64 FX-55 gehaald op een leuk plankje met SLI en 2x een 6800 Ultra PCI-E, ik weet dat ze er nog niet zijn, maar je hebt hem voorlopig ook nog niet verkocht. Maar helaas gaat die vlieger volgens mij niet op :P

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 06:21

Remy

I usually get 100% accuracy

PWM, met die kaart kan je best gamen: probeer het zelf. Verder heeft dit topic weinig zin zo met al die loze reply's, dus hij gaat dicht. Veel plezier met je sys in ieder geval :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.