Toon posts:

[w2k-TerminalServer] expire date verlagen *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleem:

Bij een klant van ons, hebben we de omgeving opnieuw ingericht, nu zaten ze al een tijdje met een probleem.

Dat onder de optie: TERMINAL SERVICE LICESING, de expire date van de users altijd op 1 dag staat, nu willen we deze naar 30/40min hebben.

Ik heb al geprobeerd via TERMINAL SERVICE CONFIGURATION andere tijden hiervoor in te zetten, maar deze pakt ze niet verder op.

Misschien is het wel weer iets erg stoms, maar ben niet helemaal thuis met TERMINAL SERVER

iemand een oplossing/hint voor me?

(sjit verkeerde topic, kan deze ook ff verhuisd worden? mijn fout...)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2004 11:25 ]

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-08 15:24

Corn

Raar jongetje

Via Terminal Services configuration moet het zeker werken.
Klik op Connections
Dubbelklik op RDP-Tcp
Klik op Sessions
Vink "Override user settings" aan
Kies je disconnect tijd
Klaar!

De instellingen gaan nog niet voor de huidige user in, maar voor de eerstvolgende keer dat je/iemand aanlogged

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het even proberen..

het spijt me, maar als ik mijn connectie beeindig, en weer opnieuw aanmeld..en vervolgens weer ga kijken bij TERMINAL SERVICE LICENING, staat deze nog steeds netjes op 1 dag, terwijl ik toch echt zojuist override heb gedaan, en mij eigen instellingen heb gegeven,...

Nog andere idee?

• Corn

Corn

Raar jongetje

Misschien moet je een beetje geduld hebben en kijken of hij daadwerkelijk je sessie stopt na 30 minuten. Bij Terminal Service Licensing zie je namelijk nog steeds de default tijd per user staan, niet wat je opgegeven hebt met override.

Verwijderd

Topicstarter
Corn schreef op 27 oktober 2004 @ 11:45:
Misschien moet je een beetje geduld hebben en kijken of hij daadwerkelijk je sessie stopt na 30 minuten. Bij Terminal Service Licensing zie je namelijk nog steeds de default tijd per user staan, niet wat je opgegeven hebt met override.
Ah, ok...we wachten geduldig even af...(koppie koffie dan maar weer:D)

Verwijderd

Topicstarter
ik ben er nog steeds niet uit..

Ik heb alle sites al lopen afstruinen, en als enigste optie gevonden:

TS er afgooien, MS Bellen, om je licentie weer te verkrijgen..

maar dat is niet de manier zoals ik het wil

Nogmaals mijn probleem:

Ik wil in de Licentie opties van Terminal Service, de Gebruikers eruit gooien, deze staan er namelijk voor 3maand in, en ik wil dit op 1dag hebben..

Het overrulen van je gebruikersopties, werkt ook niet!!

Help!

• Corn

Corn

Raar jongetje

Dat is iets anders dan wat ik dacht dat je bedoelde. Je wilt dus dat je licensies eerder verlopen voor users? Dat kun je inderdaad vergeten. Je licensies allemaal opnieuw aanvragen bij MS is de enige optie.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Ah, dan pas ik de topictitel nog een beetje aan.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op 27 oktober 2004 @ 16:07:
Nogmaals mijn probleem:

Ik wil in de Licentie opties van Terminal Service, de Gebruikers eruit gooien, deze staan er namelijk voor 3maand in, en ik wil dit op 1dag hebben..

Het overrulen van je gebruikersopties, werkt ook niet!!
Als ik niet beter wist zou het wel lijken dat je te weinig licenties hebt voor al je PC's, en dat je door middel van die expiry datum meer PC's wil gebruik laten maken van maar een beperkte set licenties.

Als ik niet beter wist, want zoiets illegaals zou je nooit op GoT vragen toch? :)

• Corn

Corn

Raar jongetje

Bij een normaal bedrijf heb je net zoveel client licenses als dat je clients(terminal devices) hebt, en doe je niet aan user licensing voor terminal services. Koop er dus wat licenses bij, deze zijn echt niet zo duur.
Pagina: 1