There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Je krijgt dan natuurlijk nog steeds puntjes in de naamKorZijl schreef op 27 oktober 2004 @ 11:26:
Je zou kunnen proberen de servernaam te vervangen door het ipadres van die server, maar ik heb geen idee of dat werkt onder PC-DOS
Kun je de foutmelding eens geven (Waarop het fout gaat dus).
Bekijk de help eens? "net use /?" o.i.d.
Als de server via internet benaderd wordt is blaat.com wel nodig. (Alleen netbios over internetGunner schreef op 27 oktober 2004 @ 11:27:
is dat blaat.com wel nodig? je kan toch gewoon op \\server\kilebab connecten?
[ Voor 29% gewijzigd door SysRq op 27-10-2004 11:29 ]
-
Tenzij de server in een ander domein hangt en er ook een server bestaat in het eigen domeinGunner schreef op 27 oktober 2004 @ 11:27:
is dat blaat.com wel nodig? je kan toch gewoon op \\server\kilebab connecten?
- De backslash na G: is ook niet perse nodig.
Op zo'n fiets. Misschien is een VPN een oplossing voor de TS, zo kan je wel op hostname connecten....SysRq schreef op 27 oktober 2004 @ 11:28:
Als de server via internet benaderd wordt is blaat.com wel nodig. (Alleen netbios over internetis niet zo veilig).
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Als die twee domeinen aan elkaar geknoopt zijn, krijg je volgens mij een leuke foutmelding dat er al een machine met dezelfde naam bestaat. Of het nu een ander domein is of niet, dat maakt naar mijn weten niet uit.mabarto schreef op 27 oktober 2004 @ 11:28:
[...]
Tenzij de server in een ander domein hangt en er ook een server bestaat in het eigen domein
moet er niet nog een \ achter?
fidel denkt ook zomaar ff mee
Van hoge bomen, zaagt men lange planken
Ook onder PC-DOS 7.0?Fidel schreef op 27 oktober 2004 @ 11:34:
bij mij werkt het gewoon met een ip adres (met puntjes)
moet er niet nog een \ achter?
fidel denk ook zomaar ff mee
De laatste slash zou er volgens mij niet achter hoeven, maar je kunt het natuurlijk altijd proberen.
-
Volgens mij worden "net use"-commando's toch toegepast via NetBIOS? Ik zou proberen op netbios-naam en als dat niet werkt het LMHosts-bestand aanpassen.. Maar ja, standaard moet net use geen probleem zijn, dus zal het wel ergens anders aan liggen.
Wat ik wél weet is dat hetzelfde commando vanuit een dosprompt op een windows 2000-workstation geen problemen oplevert. Zo levert een net use vanaf mijn workstation onder meer mijn homedrive op:
1
2
3
4
| Status Local Remote Network ------------------------------------------------------------------------------- OK H: \\ASS-S-027.europe.bedrijfsnaam.com\USERSR41$\Tsjipke.Wijbenga\Home |
Vanuit PC DOS krijg ik de foutmelding dat ik niet de goeie syntax voor het commando heb gebruik, plus de melding dat ik net use /? moet typen om te kijken hoe het wel moet. Het rukke is dat dat PC DOS het besturingssysteem is van een of andere kassa-applicatie uit het jaar 1878 waarop de kassa's in verschillende bedrijfskantines lopen. Het mappen naar de oude NT-servers zonder puntjes in de naam is geen probleem, maar aangezien NT binnenkort niet meer ondersteund wordt moet de zaak gemigreerd worden, en ik probeer de applicatiebeheerder hier wat mee te helpen.
- Soulseek rulez -
hoi tsjipmanz
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
roelio!!limoentje schreef op 27 oktober 2004 @ 13:02:
Wellicht ondersteund FreeDOS het? Geen idee of je perse met PC DOS moet werken, natuurlijk
hoi tsjipmanz
ben bang dat het OS van een kassa-terminal niet echt eenvoudig laat vervangen
- Soulseek rulez -
2000 command console gaan vergelijken met PCDOS is natuurlijk gekheid he..
DOS werkt niet met fileshares op FQDN zoals 2000 dat dan vervolgens doet met CIFS (445 tcp) maar good oldfashioned NETBIOS.
oftewel: hou je aan netbios names.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device