Toon posts:

[noob vraag] AMD sempron of pro?

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Een kennis stelde mij de volgende vraag:
Aangezien m'n huidige pc nogal rot is en ik met beperkte financiele middelen een nieuwe wil kopen, had ik m'n oog laten vallen op 2 budgetsystemen. Die zijn beide vrijwel hetzelfde, op processor en videokaart na. Nu ben ik niet zo enorm into al die termen etc. dus misschien kan jij mij vertellen wat beter en/of gunstiger is:

systeem 1 met: AMD sempron 2400 processor en integrated pro savage 8gfx graphics videokaart.

systeem 2 met: AMD pro 3200+ (2200xp) processor en integrated 740/962 L 128bit 3D graph. 32mb videokaart.
Nu zegt het mij ook niet zoveel, dus vandaar mijn post hier...
Kan iemand een nuttig antwoord formuleren op zijn vraag?

P.s. hij weet dat ik het hier gepost heb, ik ga dus niet zelf doen alsof ik er veel verstand van heb :P

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:05

jurma

simply connecting...

sempron kun je vergelijken als een Intel Celeron. amd pro neem ik aan dat ze AMD xp bedoelen. ik zou dus daar voor gaan aangezien sneller is en een betere cache level 2 heeft.

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

Verwijderd

Topicstarter
ok thanks.. en wat zeggen die videokaarten je?

• Tiny
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-12-2025

Tiny

Wat eten we?

Het zijn beide integrated videokaarten.... voor een office omgeving prima, hetzelfde denk ik van de sempron.

Mocht je willen gamen, dan toch een 'echte' videokaart met de AMD XP

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:05

jurma

simply connecting...

ik weet niet of ze gebruik maken van shared geheugen maar anders zou ik gewoon een losse videokaart kopen, die prijzen vallen wel mee tegen woordig.
voor 100 euro heb je een ati 9600 iets in die richting.

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:49
Wat betreft die AMD Pro, dat zijn moederbordjes waarop de proc vast zit (en dan ook echt vast ;)) Deze hebben een andere rating meegekregen wat nogal voor wat verwarring zorgt bij de consument. Zie o.a. ook dit draadje: [rml][ AMD] AMD Pro processor ?[/rml]

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
En wat hield je tegen om even te gaan zoeken? Er staan toch wel genoeg Sempron reviews met benchmarks op de frontpage? Hierbij worden de processors ook vergeleken met de XP serie, die in dit geval 'XP Pro' wordt genoemd.

Tevens kunnen wij nu vrijwel geen oordeel uitbrengen. We weten niet wat hij wil gaan doen met z'n PC, misshcien is een moderne videokaart wel een absolute must voor zijn doeleinden. Probeer zelf wat meer uit te vissen, en zelf wat meer te zoeken dus. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.