Toon posts:

Wireless uitbreiding, beste configuratie.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben momenteel op internet aangesloten via een wireless bridge gerealiseerd door 2 Linksys WAP54G Acces Points die in Network Bridge mode zijn aangesloten.

Thuis heb ik nog een Pocket PC'tje en binnenkort ook een Laptopje. Nou vroeg ik me af hoe ik het best die 2 wireless op m'n PC kan aansluiten.

In de pocketpc wou ik een smartmedia WLan adaptertje plaatsen en in de Laptop een PCMCIA WLan kaart.

Maar die kunnen zeker niet via m'n WAP54G op het netwerk (vanwege die network bridge).

Op welke manier kan ik deze het beste op m'n PC aansluiten (MP3 streamen etc). Volstaat een PCI WLAN kaartje of moet ik perse een accespoint (nog een WAP54g ofzo) plaatsen?

Of is het eventueel mogelijk om de PPC en laptop toch op m'n bestaande netwerkbrug te laten inloggen?

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:05
Ik weet niet of die bright verbinding het ondersteunt dat er ook clients mogen inloggen anders kan je er natuurlijk gewoon op inloggen.

bij de asus wl300g is het in iedergeval dat je wds kan doen dan kan je geen client aansluiten en als je hybrids doet ofzo dan kan het wel.

ik weet niet of je de standaart linksys firmware gebruik of de aangepaste fireware

Verwijderd

Volgens mij is het niet mogelijk om verbinding te krijgen met een van de Linksys AP als deze in bridge mode staan.

Je kunt nog een AP kopen of bijvoorbeeld een Asus WL-107G kaartje die je softwarematig als AP kunt configuren.