Toon posts:

kan geen gateway vinden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heej allemaal ik heb thuis een netwerk met verschillende computers en laptop's er in maar nu heb ik een probleem: eerst staat er in een slaapkamer een laptop maar die gene slaapt daar nu niet meer dus heb ik er een desktop neer gezet. maaaar........ nu krijg ik gin netwerkverbinding
en als ik cmd intyp en dan ipconfig dan staat er een IP adres, een een subnetmask maar géén Gateway maar voorheen heeft hij het altijd gedaan. plz help
ik ben nog geen netwerk pro dus geen al te moeilijke uitleg graag

alvast hartelijk bedankt

• KorZijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-11-2021

KorZijl

errare humanum est

Als je eerst eens dat ipadres en subnetmask post kunnen we misschien iets meer antwoorden geven... ;)
En hoe is je netwerk verder opgebouwd? Modem (DHCP?) en hub/switch enzo?
Op deze manier is het meer een vraag voor iemand met een glazen bol :)

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05:15
Als de pc waarmee je werkt via een hub of switch loopt zal het niet mogelijk zijn je modem/router te kunnen benaderen (althans voor installatie niet). Knoop de pc waarmee je werkt rechtstreeks op het modem/router en probeer het opnieuw. Als je eenmaal ingelogd bent moet je de DHCP server activeren, en bij je desktop bij TC/IP alles automatisch instellen. Als het goed is deelt DHCP interne ip-nummers uit, en zal de gateway zichtbaar worden in de IPconfig. Meestal iets van 192.168.2.1 / 10.0.0.138.

Mijn YouTube Channel

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt allemaal voor de moeite,ik zal het proberen en anders zie je me wel weer verschijnen.

_/-\o_