Toon posts:

[XP sp2] Remote Desktop en MSN werken niet gelijktijdig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op het moment dat ik met MSN 6.2 ben ingelogd, kan ik opeens Remote Desktop niet meer gebruiken. Als ik eerst met Remote Desktop inlog, en daarna MSN aanmeld, stopt de Remote Desktop er ook mee. Ik krijg dan zo'n knipperend icoon dat aangeeft dat mijn verbinding weg is.

Pas als ik messenger helemaal afsluit krijg ik mijn verbinding met de remote desktop weer terug

Iemand een idee wat hier het probleem is?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2004 09:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Anyone?

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:59
Misschien een domme opmerkingen, maar loopt je MSN niet over dezelfde poort als je Remote Desktop Connection ?

Op onderstaande link, kun je zien op welke poort je RDP luistert.. En eventueel gelijk een uitleg, hoe je deze kunt veranderen:

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;187623

Verwijderd

Topicstarter
kan ik dan zomaar een ander poortnummer kiezen?

Verwijderd

Tip: Gebruik Sunbelt Remote Administrator. Werkt op een andere poort.

Alleen je moet op die andere systeem wel ingelocht wezen, wil je die pc over nemen

Verwijderd

Topicstarter
Thx voor de tip MarsjeQSD, maar dat is geen optie omdat ik afhankelijk ben van mijn systeembeheerder hier op mijn werk. Ik kan alleen op mijn eigen pc instellingen maken.

Verwijderd

Topicstarter
voor zover ik via netstat kan bekijken gebruiken ze beiden een ander poort, en lijkt dat dus niet het probleem te zijn.

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:59
Ik weet niet helemaal zeker, of het er iets mee te maken heeft, maar probeer onderstaande link eens:

http://www.microsoft.com/...n/xpmanaged/26_xpmsg.mspx
http://ask-leo.com/can_i_...essenger_at_the_same.html

[ Voor 18% gewijzigd door nextware op 29-10-2004 15:14 ]

• dokasensai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-03-2025
hoe staat je firewall ingesteld

Verwijderd

Topicstarter
dat is gewoon de firewall van XP, maar het maakt geen verschil of ik die aan of uit heb.

Beide programma's draaien los van elkaar prima, maar op het moment dat MSN 6.2 draaid, krijg ik Remote Desktop niet meer aan de gang.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 14:41:
Thx voor de tip MarsjeQSD, maar dat is geen optie omdat ik afhankelijk ben van mijn systeembeheerder hier op mijn werk. Ik kan alleen op mijn eigen pc instellingen maken.
Ja ok dan is het een ander verhaal. hier op me werk gebruiken ze ook onder andere da pakket. en nog 1 op de gebruikers meteen over te kunen nemen en dat de gebruikers ook gelijk mee kijkt. weet alleen niet meer hoe die proggie heet

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 15:38:
dat is gewoon de firewall van XP, maar het maakt geen verschil of ik die aan of uit heb.

Beide programma's draaien los van elkaar prima, maar op het moment dat MSN 6.2 draaid, krijg ik Remote Desktop niet meer aan de gang.
mooi l*llig dus pffffff

Verwijderd

Topicstarter
moet dus toch iets zijn waar ze samen gebruik van maken zou je zeggen

Verwijderd

Topicstarter
misschien komen jullie hier mee verder: ik heb begrepen dat het ook zou kunnen liggen aan de twee gateways die voor mijn LAN zijn ingesteld. Die schijnt hij gewoon niet snel genoeg te wisselen.

Als ik bijvoorbeeld de remote desktop geopend heb staan en vraag dan een website op op mijn eigen systeem, bevriest de remote desktop ook.

Daarna kan ik wel naar naar mijn remote desktop terug gaan en na een halve minuut of zo komt de verbinding weer terug.

Verwijderd

Ik heb het wel eens bij onze Systeem beheerders gezien waar ik 2 week mee heb gelopen. en bleef al goed gaan nergens geen problemen mee.

MSN word al niet gebruikt LOL.

Wens je veel suc6
Pagina: 1