[XP]Remote desktop werkt opeens niet meer?

Pagina: 1
Acties:

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Al een paar weken gebruik ik remote destkop, om op school e.d. op mijn eigen pc thuis te komen. Dit heeft perfect gewerkt, maar vorige week (in de vakantie) had ik een lan bij een vriend, en daar werkte het opeens niet meer. Kom ik deze week weer op school, doet het het daar ook al niet meer :S

Maar het gekke is, dat het wel werkt als ik thuis zit (en het lokale ip ingeef).
Ik heb geen instellingen veranderd oid, dus ik zou niet weten waar het aan moet liggen.

Weet iemand wat het kon zijn?

iStockphoto

Verwijderd

Zit je achter een router ? Heb je porten geforwarded ?
Heb je niet ineens een ander ip toevallig ?

Verwijderd

Bij mij werkt Remote desktop onder Winxp sp2 ook niet meer, maar ik merk dat dat alleen is wanneer ik MSN opstart.

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-04 09:22

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

Welke ISP heb je?
Lijkt me wel sterk als hun iets geblokt hebben, maar het zou kunnen.

Specs: Server, WS boven, WS beneden

• BlizzarD
  • Niet online
Mja ik heb niks veranderd dat ik weet :S
IK heb adsl bij Xs4all, en mn router is een getweaked modem. Het werkte perfect.
Ik heb gewoon een vast ip, dus het lijkt me niet dat het daaraan ligt.

iStockphoto

• BlizzarD
  • Niet online
Weet iemand waar het aan kan liggen?

Ik snap niet dat hij het over het netwerk wel perfect doet, maar over internet niet.

iStockphoto

• NootjesBV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09-2023
Probeer de hele opzet opnieuw op te zetten. Dus geef je RD bak een nieuw ip. Zet in je router een nieuwe forwarding naar je nieuwe ip.
Mischien ook een idee, heb je wel een paswoord op je acount staan, remote desktop in xp (ook 2k3) heeft een wachtwoord nodig voordat RD werkt.

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-04 16:38
Heb je misschien met Windows XP SP2 de firewall aan staan zodat er geen RDP wordt door gelaten?

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

Pagina: 1