Toon posts:

De volgende stap van apple met de ipod?

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nu de foto-ipod er is, net 2 maandjes na de 4G begin ik me af te vragen wat de volgende stap wordt van Apple. Hoe zal de toekomstige line-up Ipodjes eruit zien?

- Krijgen we mini's met 20GB / 40GB? (+ betere batterij)
- Krijgen we de 5G met kleurenscherm en langere batterijduur?
- Krijgen we de 5G met enkel langere batterijduur?
- Nog meer kleurtjes voor de ipod... met andere artiesten?
- Een video Ipod?
... Of een combinatie van bovenstaande?

En wanneer zouden we zoiets kunnen verwachten? Komt Apple nog voor de feestdagen met iets nieuws? Of een prijsverlaging?

Wat willen we zien? - Persoonlijk zou ik graag een Ipod Mini hebben met 20 a 40GB en langere batterijduur. Kleurenscherm of iets dergelijks maakt niet veel uit, al is album-art natuurlijk wel heeeel vet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Roddelen mag eigenlijk niet....

maar
Verwijderd schreef op 27 oktober 2004 @ 10:38:
Nu de foto-ipod er is, net 2 maandjes na de 4G begin ik me af te vragen wat de volgende stap wordt van Apple. Hoe zal de toekomstige line-up Ipodjes eruit zien?

- Krijgen we mini's met 20GB / 40GB?
Tuurlijk, misschien beginnen ze met 10GB , maar dit is een logische stap.
De eerste iPod had "maar" 5 GB, en deze heeft 4 generatie's later 60GB.
- Krijgen we de 5G met kleurenscherm en langere batterijduur?
Waarschijnlijk niet.
Net zo als de iPod mini alleen maar voor muziek is (geen microfoon/dictafoon optie's) , is de iPod photo voor foto's een heeft een kleurenscherm "nodig"
De 5G "normale iPods " zijn voor muziek/dataopslag
- Krijgen we de 5G met enkel langere batterijduur?
Nee, de 4G iPod is dit geweest.
Van 8 uur naar 12 uur.
- Nog meer kleurtjes voor de ipod... met andere artiesten?
afhankelijk van het succes van de U2 iPod:
Ja
- Een video Ipod?
ja, ongetwijfeld.
En wanneer zouden we zoiets kunnen verwachten? Komt Apple nog voor de feestdagen met iets nieuws? Of een prijsverlaging?
Nee, deze is voor de feestdagen, en de iPod mini zal een enorm gezocht kerstcadeau zijn.
Wat willen we zien? - Persoonlijk zou ik graag een Ipod Mini hebben met 20 a 40GB en langere batterijduur. Kleurenscherm of iets dergelijks maakt niet veel uit, al is album-art natuurlijk wel heeeel vet.
Wat is er mis met de Accu?
Je hebt het telkens over een betere accuduur, maar "i'm not gonna touch that one with a 40 foot pole"
8 uur voor de mini en 12 uur voor de normale.
Sorry, maar dat is lang zat hoor (imo)

En de schijfcapaciteit zal altijd een probleem opleveren.
4GB was te klein voor de ene, te groot voor de andere.
Straks komen ze met een 10GB iPod mini voor 299,- en loopt iedereen weer te zeiken dat ze liever een 8GB voor 249,- hadden of een 4GB voor 199,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Apple heeft vaker gesteld dat ze voor kwaliteit gaan, en niet voor kwantiteit. Price cuts ten koste van kwaliteit doen ze niet. Apple producten zullen altijd 'duur' zijn.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-09 17:21

Nik

iPOD phone B) (bellen met je iPOD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou wel een iPod willen zien die video kan laten zien. Dit in combinatie met een iTMS waar je films kunt downloaden tegen een download-prijs net als dat nu met de mp3's gebeurt. Je zou de video op het ingebouwde scherm moeten kunnen bekijken maar ook op een TV via een op de iPod ingebouwde TV out.

Die iPod photo is leuk maar films zijn een stuk interessanter vind ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

phone zal het zeker nooit worden. Is tegen de ideologie van de iPod. (desalniettemin weet ik dat het maar een grapje was)

video zou nog wel eens kunnen, maar in dezelfde zin van de foto's nu. Niet de bedoeling om je foto's/films op je iPod zelf te bekijken, maar om'm op een tv aan te sluiten en zo af te spelen. Lijkt me leuke zet.

een iTVS (iTunes Video Store) lijkt me nog heel ver weg... Maar ik zou het wel enorm leuk vinden. En met de nieuwe quicktimecodecs zou dat zeker wel te doen zijn om hoge kwaliteit te leveren met relatief beperkte bandbreedte.

ach, no1 knows. Maar apple zal ons nog wel een paar keer doen versteld staan in 2005 volgens mij...

(persoonlijk vond ik de plotse verschijning van de airport express (AirTunes dan) te gek en echt wel prachtig idee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Apple komt met een iPod mini 6GB
voor de zelfde prijs.

ze komen waarschijnlijk ook met een goedkope Flashplayer voor 99US$

ik verwacht geen video iPod.

verder verwacht ik wel een multimedia hub, bij de volgende Keynote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Junkie
  • Laatst online: 28-04-2024

T-Junkie

user brain not connected...

http://www.apple.com/quicktime/qtv/specialevent04

Als je dit event bekijkt dan zie je dat video "NU" nog niet ter sprake is. ( i.v.m. rechten, foto's zitten alleen je eigen copyright) En Digi fotos hebben we bijna allemaal.

Maar ik denk wel het er ergens in de komende generaties gaat komen, zowiezow de filmpjes van DigiCams's. En de echte MPEG4 versies van Apple.
http://www.apple.com/mpeg4/
( En ik zie 't niet zow snel gebeuren dat ze DIVX/XVID gaan ondersteunen, maar zou natuurlijk wel kunnen. )
Videoclips zullen denk ik de eerste stap zijn en daarna echte films. ( Denk dat een Pixar film een van de eerste zullen zijn ;) ) En die zijn natuurlijk alleen op jouw iPod afspeelbaar, en paar andere computers d.m.v. DRM.

Dit omdat de videomaatschappijen ook nog niet echt meewerken.
Dat hoor je in het special event door The Edge van U2 ook zeggen over muziek. Dat het een technologie bedrijf moest zijn die digitale muziek ging verkopen omdat de muziek industrie het niet doorhad. ( bekijk voor betere uitleg de stream )

Daarna een prijsverlaging?
Eeuuhmmzz... strax als Tiger er is zullen de oudere modellen iets in prijs zakken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

T-Junkie schreef op 27 oktober 2004 @ 17:13:
http://www.apple.com/quicktime/qtv/specialevent04

Als je dit event bekijkt dan zie je dat video "NU" nog niet ter sprake is. ( i.v.m. rechten, foto's zitten alleen je eigen copyright) En Digi fotos hebben we bijna allemaal.

Maar ik denk wel het er ergens in de komende generaties gaat komen, zowiezow de filmpjes van DigiCams's. En de echte MPEG4 versies van Apple.
http://www.apple.com/mpeg4/
( En ik zie 't niet zow snel gebeuren dat ze DIVX/XVID gaan ondersteunen, maar zou natuurlijk wel kunnen. )
Videoclips zullen denk ik de eerste stap zijn en daarna echte films. ( Denk dat een Pixar film een van de eerste zullen zijn ;) ) En die zijn natuurlijk alleen op jouw iPod afspeelbaar, en paar andere computers d.m.v. DRM.

Dit omdat de videomaatschappijen ook nog niet echt meewerken.
Dat hoor je in het special event door The Edge van U2 ook zeggen over muziek. Dat het een technologie bedrijf moest zijn die digitale muziek ging verkopen omdat de muziek industrie het niet doorhad. ( bekijk voor betere uitleg de stream )

Daarna een prijsverlaging?
Eeuuhmmzz... strax als Tiger er is zullen de oudere modellen iets in prijs zakken. :)
Oudere modellen? iPod heeft toch niks met Tiger te maken? OF bedoel je iBooks, eMacs e.d. :?

BTW, zou idd vet zijn; voor $15,- een film downloaden in Geripte-DVD kwalieit (700 x nogwat toch?) en die kijken op je iPod (of met zo'n soort bril op, wat je nu ook al hebt).

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Laatst online: 19:22
iMovie Store...klinkt goed.. :)
wel nog een eindje in de toekomst denk ik.

wel logisch dat de nieuwe ipod ook foto's doet. Zowat elke huisvader (die kopen toch de gadgets!) heeft ook een digicam voor de vakantie/familiekiekjes. Die markt is groot (en legaal!) om te bedienen.

Films zijn toch meer voor de kleinere groep van jongeren die ze illegaal downloaden via p2p. Dus niet echt te rechtvaardigen voor Apple in zowel ethisch als economisch aspect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mjah. Ik vind speculatietopics niet erg, mits ze ergens op gebaseerd zijn. In overleg met chem hebben we ook de volgende eis:

- een roddel/speculatie/gerucht moet op minimaal 3 apple gerelateerde sites genoemd zijn.

In dit geval is dat dus niet zo, en helaas, we zien hier dus geen brood in.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.