Toon posts:

Welke alternatieven zijn er voor MSI installatiepackages? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

ik heb natuurlijk al gezocht op het net (lees google), en op GoT.
Disk / register snapshot software
Die bijvoorbeeld.

Er staan hier een heleboel snapshot programma's in,
maar wat ik mij afvraagt is;

Zijn er andere mogenlijkheden dan MSI/Snapshot.
Zoals bijvoorbeeld een install packet maken die je 1x moet aanklikken (pushen of publishen) en zichzelf verder installed met van te voren ingegeven opties ?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2004 09:58 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Wat is er mis met een MSI package? Verder krijg ik toch echt het gevoel dat je niet echt hard je best hebt gedaan? Kijk bijvoorbeeld hier eens tussen: [google=automatic installer msi] :) Kun je duidelijk beargumenteren waarom je een alternatief zoekt voor een MSI package?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag weten wat de mogenlijkheden zijn, heb zeer zeker een hoop op google opgezocht hoor, vergis je niet !

MSI packages lijkt opzich een prima optie, alleen ben ik gewoon benieuwd naar welke opties er nog meer zijn :).

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Welke alternatieven heb je zelf al gevonden op Google? Misschien is het interessant om die vast te noemen :) Ik pas je topictitel nog even aan.

[install]Snapshot, of een andere oplossing ? > Welke alternatieven zijn er voor MSI installatiepackages? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
OkOk,

Ik heb dus nog even flink doorgegoogled, en ben op de conclusie gekomen dat
Veritas WinstallLE de beste optie is.
Niettemin, zijn mijn vragen nog niet allemaal beantwoord.

Ik kan met dit programma in ieder geval een goede snapshot maken, maar ik heb wel een aantal pagina's gezien over het publishen of pushen van deze setups via group policys, maar dit lijk mij niet handig.Gezien dat de personen dan 's ochtends hun pctje opstarten en het vervolgens nog een half uur langer duurt omdat er de dag ervoor een aantal programmas gepushed zijn.

Dus in het kort, is er een manier om een msi (snapshot) op afstand naar iemand te kunnen pushen (live) zodat deze zichzelf installeerd bij de betreffende persoon. zonder hiervoor de pc opnieuw te moeten opstarten ?

(ps, als hier een nieuw topic gemaakt voor moet worden hoor ik het wel.)

Verwijderd

Topicstarter
schopje

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 16:53

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Wise Package Studio ?
Dit gebruiken we in een Active Directory omgeving met 300 users.
En de snapshots worden gewoon op een virtual PC gemaakt..

[ Voor 76% gewijzigd door weeraanmelden op 29-10-2004 16:47 ]

Pagina: 1