S939 moederbord-keuze

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• Dadoke
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-08 08:14
Binnen dit en enkele weken (of maanden) zou ik willen upgraden van een Athlon Xp 1800+ naar een Athlon 64 3500+. Dit staat al vast.
Waar ik nog over twijfel is de keuze van Moederbord (en dan meer bepaald de chipset), en of ik al dan niet zou overschakelen naar PCI-Express.
Momenteel heb ik een Ati 9800pro, dus die zou wel meekunnen.

Wat is er nu beschikbaar :
- Via K8T800 (agp)
- nForce3 Ultra (agp)

Wat is er binnenkort beschikbaar (binnen max. een maand)
- Via K8T890 (pci-e)
- nForce4 Ultra (agp & pci-e)

Wat is er nog later beschikbaar (begin volgend jaar)
- Ati chipset
- nForce4 SLI

Ik heb al een aantal (p)reviews gelezen van de toekomstige MB-chipsets, maar misschien is het wel eens interessant om te horen wat jullie erover denken (omdat er wel meerdere zitten te wachten op deze zaken volgens mij) ...

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Wachten of niet wachten dat is altijd de vraag, het gaat erom wat je wilt. Ga je upgraden en wil je ook een nieuwe videokaart dan kan je beter gaan voor pci-e, maar doe je dat niet dan heeft het wachten op pci-e mobo's ook geen zin...

dit is overigens het algehele upgrade dilemma wat elke tweaker heeft, maak voor je zelf de afweging wat je verwacht van een moederbord en maak aan de hand daarvan de juiste keus...

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 06:21

Remy

I usually get 100% accuracy

Dadoke, zie Turkish z'n post hierboven :) Wachten of nu kopen is altijd lastig, maar je zal echt zelf moeten kiezen. Succes ;)

LinkedIn
Instagram

Dit topic is gesloten.