DVD probleem, hapering

Pagina: 1
Acties:

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:05
Mijn huisgenoot heeft een nieuwe laptop en daarop hapert de dvd weergave nogal. DMA staat aan. Het is een micromaxx van de AH met een pioneer DVD (type ff niet bij de hand).

1. Als alleen een DVD wordt afgespeelt hapert de weergave.
2. Als een DVD wordt afgespeelt en ondertussen iets wordt gedownload, is de weergave prima. Dit kan dus een file downloaden of gewoon een webpage opvragen zijn.
3. Als de dvd wordt afgespeeld en ondertussen de processor belast wordt door andere programmas op te starten hapert de weergave.
4. Als bij troubleshooting van de display de hardware acceleratie wordt teruggezet tot het punt waarop staat dat verschillende direct-x features niet gebruikt worden, wordt de dvd prima weergegeven.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Op dit moment moet hij zodra hij een dvd afspelen even de hardware acceleratie uitzetten, en dan weer terugzetten zodra hij klaar is met kijken, geen ramp, maar wel vervelend.

Grafische chipset: radeon IGP
Direct-x versie: 9.0c
Windows XP SP2
PowerDVD 5.0
Mediaplayer 10

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Als hardware acceleratie uitschakelen werkt dan zal het probleem waarschijnlijk in de drivers zitten; welke drivers zijn er ginstalleerd voor de Grafische kaart? Verder denk ik dat dit probleem beter tot zijn recht komt in VB :)

SA > VB

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• FireAge
CATALYST Windows XP 4.10 - Motherboard/IGP Drivers

Het zal inderdaad aan de drivers liggen, maar ik heb de nieuwste geinstalleerd, dus ik zou verder dan niet weten wat ik nog meer kan doen. Vind het ook erg vreemd dat zodra ik wat download de weergave wel goed is.

Verwijderd

Al eens een andere versie van je video drivers geprobeerd?

• FireAge
Ja, maar dit is de enige versie waarbij Call of Duty draait :(
Bij ATI zeggen ze dat notebooks niet gesupport worden, en dat je maar bij producent moet zijn voor drivers, maar na een geforceerde installatie van de ati driver werkte call of duty tenminste.
Ik zal nog wel even bij medion kijken of daar nog iets te vinden is.