Toon posts:

[RT] Stinger maar dan specifiek voor trojans? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey

Ik heb even een vraagje over stinger. Ik gebruik zelf altijd stinger om PC te scannen op virussen, naast mijn eigen antivirus software. Maar is Stinger wel zo goed? Is er geen betere op de markt die gratis is en niet hoeft te installeren.

Voor mijn gevoel is Stinger niet zo goed tegen trojans e.d. , meer van de ingewikkelde virussen. Of heb ik het nou helemaal mis?

Mvg

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-11 13:33
Volgens mij is stinger een tool om alleen bepaalde wormen ed te verwijdere en geen volwaardige vscanner?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Idd, stinger is een standalone cleaner en géén volwaardige scanner. Is ook niet gek, als je álle virus definities en trojan info wil hebben, dan pas dat nooit op een flop.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Stinger is idd geen virusscanner zoals al gezegd. Daarnaast herkent het alleen de 50 (ofzo) meest voorkomende virussen (+ varianten).

Maar heb je dit topic al gelezen: [rml][ Virusscanners] discussietopic deel 2[/rml] ?

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Topicstarter
Maar is er een virusscanner zoals stinger maar dan op trojans gericht?

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-11 13:33
Waarom wil je dat en geen volledige scan? dus ook op wormen en macrovirussen ed...

Verwijderd

Topicstarter
naja ik vraag me dus of ofdat er zoiets bestaat ?

Verwijderd

Nee dat geeft het niet, stinger/clrav/pqremove etc is allemaal voor wijdverspreide malware - voornamelijk wormen - met slechts een handvol aan trojansignatures.

In het algemeen gesproken kun je stellen dat er alleen trojansignatures worden toegevoegd aan zo'n scanner als de removal ervan bijzonder lastig is(en er voldoende submissions van zijn geweest).

Er zal niet veel anders opzitten dan een dedicated AT gebruiken en/of een AV die goed is met trojans. :)

Edit: Titel even wat veranderd. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2004 11:17 ]

Pagina: 1