Ik heb een probleem.
Ik heb een form gemaakt (frmMain). Als men op Button 1 klikt is het de bedoeling dat het form frmRewind geopend wordt.
Dit doe ik met de syntax
In de form load van frmRewind word de variabele "CLpiont" opgehaald uit "frmMain" en in de variabele piont.
Dit doe ik zo:
Dit gaat de eerste keer goed. dan sluit ik het form frmRewind. In frmMain verander ik de waarde van "CLpoint". Ik open opnieuw frmRewind. ik doe dit opdezelfde manier als eerst.
Dit is het probleem.
Ik open opnieuw frmRewind maar de nieuwe waarde van "CLpoint" komt niet in "piont" te staan. Het lijkt wel alsof bij het openen van frmRewind niet meer de procedure formload woord gedaan.
ik dacht dat het kon zijn dat ik het frmRewind de eerste keer niet goed heb afgesloten. ik heb het form op deze manieren geprobeert te sluiten.
wat ik ook deed het werkte niet.
toen heb ik geprobeert een andere manier om het form te openen
in de .cpp file van frmRewind heb dit verwijderd
en in het .h bestand
Ik heb dit in het .ccp file van frmMain gedaan
Het form frmRewind opent wel maar ik kan hem dan niet meer met de button sluiten.
is er iemand die weet hoe het precies werkt.
Ik heb een form gemaakt (frmMain). Als men op Button 1 klikt is het de bedoeling dat het form frmRewind geopend wordt.
Dit doe ik met de syntax
C++:
1
| frmRewind->Show(); |
In de form load van frmRewind word de variabele "CLpiont" opgehaald uit "frmMain" en in de variabele piont.
Dit doe ik zo:
C++:
1
2
3
| point = 0; point = frmMain->Clpoint; edtTest->Text = (point); // kijken wat de waarde is van piont door hem zichtbaar te maken |
Dit gaat de eerste keer goed. dan sluit ik het form frmRewind. In frmMain verander ik de waarde van "CLpoint". Ik open opnieuw frmRewind. ik doe dit opdezelfde manier als eerst.
Dit is het probleem.
Ik open opnieuw frmRewind maar de nieuwe waarde van "CLpoint" komt niet in "piont" te staan. Het lijkt wel alsof bij het openen van frmRewind niet meer de procedure formload woord gedaan.
ik dacht dat het kon zijn dat ik het frmRewind de eerste keer niet goed heb afgesloten. ik heb het form op deze manieren geprobeert te sluiten.
C++:
1
2
3
| frmRewind->Close(); frmRewind->Free(); frmRewind->Hide(); |
wat ik ook deed het werkte niet.
toen heb ik geprobeert een andere manier om het form te openen
in de .cpp file van frmRewind heb dit verwijderd
C++:
1
| TfrmRewind* frmRewind; |
en in het .h bestand
C++:
1
| extern PACKAGE TfrmRewind* frmRewind; |
Ik heb dit in het .ccp file van frmMain gedaan
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| TfrmRewind* frmRewind = new TfrmRewind(0); try { frmRewind->ShowModal(); } __finally { delete frmRewind; } |
Het form frmRewind opent wel maar ik kan hem dan niet meer met de button sluiten.
is er iemand die weet hoe het precies werkt.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2004 09:32 ]