Image for Windows: shareware drive image software

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:14

AvK

Ready Set Go

Topicstarter
Edit: Een paar dagen geleden dezelfde tekst geplaatst maar tot mijn verbazing geen enkele reaktie. Nu een iets meer wervende titel gemaakt. Zijn wij nou tweakers of niet, hier wordt toch alles uitgeprobeerd? Lijkt erg op een goed en (bijna) gratis progje. Ben echt benieuwd naar andere meningen en ervaringen.
-----------------------------------------------------------------

Zojuist 'Image for Windows' geinstalleerd.
Dat is een uiterst simpel shareware progje voor het maken van een Drive Image.
Met een paar klikken heb je een backup van je C-schijf.

Installeren gaat erg soepel, maar ik moest wel de zgn PHYlock-software installeren om de C-schijf te kunnen (un)-locken. Het progje gaat dan ook niet terug in DOS-mode of zoiets. Je schijnt zelfs gewoon door te kunnen werken....heb ik maar niet gedaan.....zat stil in een hoekje af te wachten.... :X
Helaas lukt het mij niet om een image op een andere partitie te schrijven. :(
Toen geprobeerd om een Image op een DVD te branden en dat ging in 1x goed.
Binnen 8 minuten klaar op 16 speed en 2Gig aan data. Da's snel, da's zeer snel... :o

Uiteraard heb ik (nog) niet geprobeerd om de image weer terug te zetten.
Ik ben erg benieuw of er meer Gotters zijn die dit progje geprobeerd hebben.
Heb uiteraard gezocht op GOT en op Google maar de info is dun gezaaid.
Vooral of iemand een oplossing heeft voor mijn problemen om op een andere partitie te schrijven. Ik kan die partitie wel selecteren maar niet het bestand waar ik em in wil hebben. De browse functie is er wel maar werkt niet bij mij.

Hier is Image for Windows te downen: http://www.terabyteunlimited.com/

en hier een beknopte Nederlands talige review: http://www.zdnet.be/downloads.cfm?id=33336

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Verwijderd

Zonder testen of ie terugzet is het programma niet aan te raden.
Wie weet zit de shareware beperking in 'kan geen images ouder dan 30 dagen terugzetten'..

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:13
Probeer anders eens Drive Snapshot. it Is geen freeware maar shareware, je mag het dertig dagen testen maar blijft daarna dacht ik wel functioneel.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Al eerder gepst: kick dat topic dan omhoog: voor zover relevant met de extra info die je ondertussen hebt gevonden, dit is zo zonde. Maar goed, ik sluit dat topic wel. Open de volgende keer dus ajb geen nieuw topic.

Ik begrijp dat het vooral ook gaat om
Vooral of iemand een oplossing heeft voor mijn problemen om op een andere partitie te schrijven. Ik kan die partitie wel selecteren maar niet het bestand waar ik em in wil hebben. De browse functie is er wel maar werkt niet bij mij.
Ik ken alleen Ghost maar: die partitie is nu leeg en je had geen dump van de hele disk gedaan ipv van de partitie?

Algemeen: je bent in je zoektocht ongetwijfelt dd tegengekomen, wat is daar mis mee? Idem klik geeft veel meer tips? Maar goed, je vraagt ook vooral om je specifieke probleemje?

[ Voor 25% gewijzigd door F_J_K op 27-10-2004 10:26 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• AvK

AvK

Ready Set Go

Topicstarter
Eigenlijk had ik wel zo'n reaktie verwacht FJK.
Sportief dat je de eerste (aan de aandacht ontsnapte?) topic op slot hebt gezet. _/-\o_

Gaat inderdaad om mijn probleempje maar ook om op GOT kenbaar te maken dat er nu een wel erg handig 'Drive Image' progje bestaat. En ook nog voor weinig.
En inderdaad heb ik gezocht. Maar er is echt weinig bekend over dit 'nieuwe' progje schijnbaar.
Ik ben gek op kleine, eenvoudige, handige, progjes die je voor niks kunt proberen.
Vandaar. :)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

offtopic:
Yup, freeware is leuk, nuttige/goede freeware zie ik graag \o/

Helaas is Image for Windows met 50USD niet bepaald gratis is. Zoals Verwijderd in "'Gratis' Drive Image progje" al zei, is het best mogelijk dat het sharewareaspect bestaat uit het feit dat bijvoorbeeld restore helemaal niet mogelijk is :X
Eerlijk gezegd blijf ik zelf voorlasnog dan liever bij Ghost voor twee tientjes meer; misschien ingewikkelder voor gebruikers zonder ervaring maar (denk ik) wel krachtiger :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• terabyte
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-06 12:53

terabyte

kan denken als een computer

Al naar Partition Image http://www.partimage.org/ gekeken?
Gratis en Open-Source.

• AvK

AvK

Ready Set Go

Topicstarter
Shareware prijs is net geen USD 27,-. :)
Deze topic is bedoeld voor ervaringen, dus ook of ie et na 30 dagen nog doet.
De fabrikant spreekt in ieder geval niet over een beperking.

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-08 06:23

keur0000

-------- N O N E --------

terabyte schreef op 27 oktober 2004 @ 12:21:
Al naar Partition Image http://www.partimage.org/ gekeken?
Gratis en Open-Source.
Ook al eens bij de afhandeling van NTFS partities gekeken :X dit is leuk maar nog experimental zoals ze zelf ook vertellen . Blijf toch maar bij ghost (8>

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• terabyte

terabyte

keur0000 schreef op 27 oktober 2004 @ 12:30:
[...]

Ook al eens bij de afhandeling van NTFS partities gekeken :X dit is leuk maar nog experimental zoals ze zelf ook vertellen . Blijf toch maar bij ghost (8>
Dus? Er bestaan wel meer filesystemen dan NTFS. Dit topic staat niet in WOS. Als meneer de TS alleen Windows partitie imagers wilt hebben, had ie dit maar in WOS moeten zetten.

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-08 06:23

keur0000

-------- N O N E --------

terabyte schreef op 27 oktober 2004 @ 12:35:
[...]

Dus? Er bestaan wel meer filesystemen dan NTFS. Dit topic staat niet in WOS. Als meneer de TS alleen Windows partitie imagers wilt hebben, had ie dit maar in WOS moeten zetten.
Start topic: 'Image for Windows' ;)

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• terabyte

terabyte

keur0000 schreef op 27 oktober 2004 @ 12:39:
[...]

Start topic: 'Image for Windows' ;)
Zo heet dat programmaatje, in de topic titel staat geen OS specificatie.

Ik verzoek een mod de topic titel te wijzigen (OS specificatie toevoegen) en al mijn reacties in dit topic te verwijderen. Dank u.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

offtopic:
Titeledit is idd wel handig, ik denk dat dit beter pas. Replies laat ik staan als terabyte het niet erg vindt; meer info kan nooit kwaad ;)

Pagina: 1