Toon posts:

Draadloze switch aansluiten o.i.d.?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mij zijn de volgende 2 situaties van toepassing. Ik heb een internetverbinding thuis in mijn flatje met een kabelmodem. Wanneer ik naar mijn ouders toe ga, werk ik via een ADSL-verbinding. Nu sluit ik mijn laptop altijd aan op de UTP kabel. Ik vind het echter wel vervelend dat mijn laptop hierdoor altijd op 1 plaats moet blijven. Kan ik ook een draadloze switch plaatsen op beide plaatsen waar nu mijn laptop aangesloten zit, zodat ik draadloos kan inloggen met mijn Wifi-kaart op beide plaatsen via deze switch? Zo nee, wat zou dan evt. een handige oplossing zijn?

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/0023G95P9Q9D/picserver.jpeg

• zazra
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-06-2025
Dat zal vast wel kunnen.

Maare aangezien je een pc gebruikt om je modem op aan te sluiten waarom dan niet direct een pci wireless card erin?
Lijkt mij eerlijk gezegt makelijker en ik denk ook goedkoper! :)

Suc6 iig

Verwijderd

Topicstarter
m-webbie schreef op 27 oktober 2004 @ 02:15:
Dat zal vast wel kunnen.

Maare aangezien je een pc gebruikt om je modem op aan te sluiten waarom dan niet direct een pci wireless card erin?
Lijkt mij eerlijk gezegt makelijker en ik denk ook goedkoper! :)

Suc6 iig
Het was de bedoeling om eenmalig een switch te kopen en deze dan op beide plaatsen te gebruiken door het apparaat steeds mee te nemen. Anders moet ik 2 wireless PCI-cards kopen denk ik.

• zazra
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-06-2025
Verwijderd schreef op 27 oktober 2004 @ 02:19:
[...]

Het was de bedoeling om eenmalig een switch te kopen en deze dan op beide plaatsen te gebruiken door het apparaat steeds mee te nemen. Anders moet ik 2 wireless PCI-cards kopen denk ik.
Oke ik dacht dat je op beide plaatsen een switch wilde neer zetten maar goed, volgens mij moet het gewoon kunnen zoals je het ingedachten hebt.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Zo'n ding wat jij een switch noemt wordt een Access Point genoemd en daar valt genoeg over te vinden :) Ene kant plug je UTP in en via de antennes gaat 't prachtig richting je laptop :) (mits die over WiFi beschikt uiteraard :P)
Deze kun je verder als 't goed is ook wel meeslepen enzo naar je ouder :)

Niet vergeten je AP te beveiligen, anders zitten de buren zometeen met jouw kabelaansluiting te internetten ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt voor je info!

Echter nog een vraag over een wireless PCI-netwerkkaart. Wanneer normaalgesproken 2 computers rechtstreeks op elkaar aangesloten worden, gebeurt dit met een crosslink-kabel, maar hoe zit dit met 2 WiFi kaarten. Werkt dit ook op een soortgelijke manier of werkt dit heel anders. Ik kan namelijk niet contact maken met de WiFi-kaart van mijn huisgenoot. Als ik dan toch een WiFi-kaart in mijn beide PC's steek, hoe zouden deze dan contact maken met de WiFi-kaart in mijn laptop?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2004 02:54 ]

Verwijderd

moet gewoon kunnen, even point-to-point aanvinken :)

plaatje uit archief dir gevist:

Afbeeldingslocatie: http://img29.exs.cx/img29/846/p2p_wlan.jpg

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2004 03:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb inmiddels een draadloos accesspoint gekocht (Sitecom WL 105i). En heb deze aangesloten, waar bij situatie 1 (zie afbeelding) de laptop zit. Mijn laptop detecteert wel een draadloze verbinding (een sitecom-verbinding), maar IP-Adres is een 169.254.x.x adres. Bij het starten van de bijgeleverde software van de accesspoint op de laptop, kan normaalgesproken tijdens de installatie, het accesspoint worden gekozen en deze kan dan geconfigureerd worden. Nu lukt dit helaas niet. (op geen enkele PC hier. (ook niet als ik dezelfde drivers download vanaf de sitecom site zelf)) M.a.w.: de accesspoint kan dus niet gevonden worden, vraag is nu wat ik fout doe?

Ook heb ik via een crosslinkkabel de accesspoint ook al even aangesloten gehad op de standalone-PC die rechtstreeks op de kabelmodem aangesloten zit. PC geeft dan een 192.168IP adres af, maar wederom kan de laptop niet contact maken met de accesspoint.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2004 23:11 ]

Pagina: 1